به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، در طی چندین سال گذشته، پست کردن تصاویر همراه با نظرات برای مردم رایجتر شده است. بررسی یک وبسایت ممکن است شامل تصاویری از غذا باشد، در حالی که بررسی یک هتل ممکن است شامل تصاویری از ملک یا تصاویری از منظره اتاقها باشد.
اما آیا این تصاویر مرور را برای خوانندگان مفیدتر میکند؟ محققان این سوال را به دو صورت بررسی کردند. ابتدا آنها بیش از 7 میلیون نقد را از وب سایت بررسی Yelp که در یک دوره 16 ساله در مورد رستورانهای لس آنجلس و بوستون نوشته شده بود، بررسی کردند. بیش از 3 میلیون عکس با این بررسی ها همراه بود.
نویسندگان به چندین سوال علاقمند بودند. اول آیا وجود یک عکس مفید بودن یک بررسی را افزایش میدهد؟ دوم، آیا تشابه محتوا بین عکس و متن نقد، ارزش عکس را بهبود میبخشد؟ سوم مکانیسم تأثیر عکس بر مفید بودن چیست؟
به طور کلی نظرات دارای عکس نسبت به نظرات بدون عکس، آرای مفیدتری دریافت کردند. نویسندگان با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، محتوای بررسیها و محتوای عکسها را تجزیه و تحلیل کردند. زمانی که محتوای عکسها و نظرات مشابه بود، نظر نسبت به زمانی که محتوای عکسها و نظرات متفاوت بود، رای مفیدتری دریافت کرد.
پس چرا این اتفاق میافتد؟
در چندین مطالعه دیگر، محققان این ایده را بررسی کردند که شباهت بین عکسها و محتوای مرور، پردازش مرور را آسانتر میکند، که این حس افراد را در مورد مفید بودن بررسی افزایش میدهد.
در مطالعات مختلف، نظراتی به شرکتکنندگان نشان داده شد که در آن عکسها با محتوا مطابقت داشتند یا نداشتند. از آنها خواسته شد تا درباره مفید بودن نقد، شباهت محتوای نقد و عکس و همچنین اینکه چقدر فکر کردن در مورد بررسی آسان بود، قضاوت کنند. در این مطالعات، آنها این ایده را تکرار کردند که نظرات با عکسهایی که محتوای مشابه را نشان میدهند، مفیدتر از بررسی با عکسهایی هستند که محتوای متفاوت را نشان میدهند. علاوه بر این، آنها دریافتند که مردم فکر میکنند که بررسیهایی که عکسهای مشابه دارند، راحتتر از نظرات با عکسهای متفاوت است. تجزیه و تحلیل آماری همچنین نشان داد که تأثیر شباهت بین عکس و مرور بر مفید بودن با سهولت پردازش مرور به خوبی توضیح داده شده است.
به عنوان یکی دیگر از نشانهای این رابطه، سختتر کردن خواندن مرور با سختتر کردن فونت، تأثیر شباهت بین محتوای نقد و محتوای عکس بر مفید بودن بررسی را از بین میبرد. یعنی زمانی که بررسی مشکل بود، داشتن عکس مشابه دیگر اهمیتی نداشت.
این یافتهها نشان میدهد که گنجاندن عکسها در نظرات ارزش واقعی دارد، زیرا میتواند خواندن نظرات را برای مردم آسانتر کند و در نتیجه مفیدتر باشد. با این حال، اگر میخواهید عکسی را در بازبینی قرار دهید، میخواهید مطمئن شوید که بررسی همان مواردی را که در عکس نشان دادهاید مورد بحث قرار میدهد.