کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با رئیسی که دوپهلو حرف می‌زند چه کنیم؟

19 شهريور 1403 ساعت 11:46

گزارشگر : سهیلا صدیقی

برخی از مدیران کسب و کارها پیام‌های مبهم، عمداً نامشخص و متناقضی ارسال می‌کنند. برخورد با یک رئیس گمراه کننده می تواند خسته کننده باشد زیرا احساس می کنید که در یک ترن هوایی دائمی هستید!


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، فرض کنید،‌ رئیستان به شما می گوید که کار شما را دوست دارد. دفعه بعد که روتین کارتان را انجام می دهید، او به شما شکایت می‌کند. او می‌گوید که شما را به خاطر اشتباهی که رخ داده سرزنش نمی‌کند اما در حالی که گزارش کاری‌تان را کلمه به کلمه مرور می‌کند به رویتان اخم می‌کند. آیا باید حرف‌های او را باور کنید یا زبان بدن او را؟
 
یکی دیگر از دلایل سردرگمی زمانی است که رئیستان عملکرد عالی شما را تحسین می کند و سپس می پرسد: «چرا نمی توانید همیشه این کار را انجام دهید؟» رمزگشایی اینکه در کنار چنین رئیسی کجا ایستاده‌اید یا کدام سیگنال را باید بپذیرید می‌تواند خسته کننده باشد.
 
در حالی که ممکن است، دائماً تحت استرس باشید، روسایی که مبهم صحبت می‌کنند، اغلب از شنیدن این که به نظر می‌رسد از هر دو طرف دهان خود صحبت می‌کنند، متعجب می شوند.
 
آنچه شما فکر می‌کنید: «من هرگز مطمئن نیستم که باید چه کاری انجام دهم، زیرا نمی توانم دستورالعمل‌های درهم و برهم رئیسم را دنبال کنم. درخواست توضیح بیشتر منجر به صحبت‌های دوگانه می‌شود. او پرهیز می کند، هرگز تسلیم نمی شود. من واقعاً معتقدم که او این کار را عمداً انجام می دهد.»
 
او چه فکری می کند؟: «چرا جان عملکرد بهتری ندارد؟ وقتی او را استخدام کردم بسیار امیدوار‌کننده به نظر می‌رسید. من به طور جدی سعی کرده‌ام با تمجید از کارهایی که او به خوبی انجام می دهد به او انگیزه بدهم، اما او نمی تواند ساده ترین دستورالعمل‌ها را بدون به هم ریختگی دنبال کند. باید در بررسی عملکرد بعدی خود درباره این عدم انگیزه با او صحبت کند.»
 
استراتژی
 
هدف شما مدیریت مدیرتان است. پیام‌های مبهم را پاک کنید و ارتباط دو طرفه خوبی را ایجاد کنید. تلاش برای کشف انگیزه رئیس را فراموش کنید. درعوض، روی کمک به خود و بهبود رابطه خود تمرکز کنید.
 
طوری رفتار کنید که انگار مشکل از سیستم است. حتی اگر فکر می‌کنید کل پروژه آن‌قدر مبهم است که رئیس‌تان عمدا مبهم است تا مجبور نباشد تمام گرما را تحمل کند، به آنها شک کنید. یا اجازه دهید بازی خود را انجام دهند. در هر صورت، هنوز باید به ایجاد برخی از قوانین پایه ارتباط کمک کنید.
 
پرونده خود را آماده کنید و صحبت خود را با یادآوری کلمات کلیدی تمرین کنید. زمان مناسبی را برای قرار ملاقات با رئیس خود انتخاب کنید تا «در مورد چیز مهمی بحث کنید».
 صحبت خود را دوستانه و کاربردی نگه دارید. تهمت نزنید و در مورد نگرانی متقابل خود برای شرکت بحث کنید و پیشنهادات رویه ای را برای بررسی آنها ارائه دهید.
 
بحث تاکتیکی
 
«به نظر می‌رسد مشکلی وجود دارد که همه در یک صفحه قرار می گیرند. [به حقایق پایبند باشید و از سرزنش کردن خودداری کنید. سپس، از علت بگذرید و به سراغ راه حل بروید.] نظر شما در مورد چک لیستی مانند این چیست؟ نقاط مشخص شده من فکر می کنم نقاط دردسرساز هستند یا: "آیا می‌توانیم برای جلوگیری از هرگونه تفسیر نادرست دستورالعمل‌ها را رو در رو مورد بحث قرار دهیم؟ گاهی اوقات، من متوجه می‌شوم که پیام‌های متنی می‌توانند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تفسیر شوند


کد مطلب: 427819

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/article/427819/رئیسی-دوپهلو-حرف-می-زند-کنیم

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com