کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمس‌الدین حسینی خبر داد

تنش آبی در ۱۰ شهر غرب مازندران / ۲ نیروگاه احداث می‌شود

خبرگزاری مهر , 3 دی 1402 ساعت 21:03

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد مهار آب های سطحی را راهکار اساسی برای رفع تنش آبی دانست و گفت: ۱۰ شهر حوزه انتخابیه با تنش آبی مواجه هستند.


به گزارش پروژه ایران، سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه به رغم آنکه در غرب استان از بارش مناسبی برخوردار هستیم و به هزار میلی متر در سال می‌رسد، افزود: همچنین با وجود داشتن رودخانه‌های پرآب، ۱۰ شهر منطقه در تنکابن، رامسر و عباس آباد دچار تنش آبی است.

وی اظهار کرد: به طور غفلت بزرگی در انتقال و توزیع آب در شمال کشور صورت گرفت و ۱۰ شهر منطقه همانند بسیاری ازنقاط دارای تنش آبی است.

وی استفاده از آب‌های سطحی را اقدام اساسی برای رفع تنش آبی بیان کرد و گفت: در این راستا، عملیات پروژه آبرسانی از دو هزار به سه شهرستان تنکابن، عباس آباد و رامسر با دریافت مجوز از کمیسیون ماده ۲۳ آغاز شده است.

حسینی ادامه داد: همزمان خط آبرسانی به شهر خرم آباد نیز با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد و با آنکه نزدیک به سرچشمه‌های آبی است از کم آبی رنج می‌برد و یک مخزن و ۱۰ کیلومتر خط توزیع و انتقال آن تکمیل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد جذب منابع آبی برای اجرای تصفیه خانه و شبکه آن در منطقه از دیگر طرح‌ها است، افزود: سال گذشته از محل تنش آبی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها تخصیص یافت که نیمی از آن جذب شده است و قرار شد مابقی بزودی پرداخت شود.

وی گفت: در بخش برق فقط یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نوشهر در غرب استان وجود دارد و قرار شد دو نیروگاه مدرن برق در غرب مازندران احداث شود.


کد مطلب: 409739

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/409739/تنش-آبی-۱۰-شهر-غرب-مازندران-۲-نیروگاه-احداث-می-شود

پروژه ایران
  https://www.theiranproject.com