کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز هفته پنجم لیگ‌ برتر با ۴ بازی/ آبی‌ها در شمال، قرمزها در شهرقدس

خبرگزاری ورزش , 30 شهريور 1403 ساعت 13:56

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

هفته پنجم لیگ‌ برتر فوتبال از امروز (جمعه) و با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال در حالی به هفته پنجم رسیده که هنوز هم برخی تیم‌ها خانه به دوش هستند، وضعیت سیستم VAR آشفته است‌ و چمن‌های بی‌کیفیت توی ذوق می‌زنند.

 
تیم‌ها این هفته طی سه روز به رقابت خواهند پرداخت. در روز نخست این رقابت‌ها، نساجی و استقلال دیدار نخست را در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار می‌کنند. داربی کرمان بین مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان برگزار می‌شود، ملوان میزبان شمس‌آذر است و پرسپولیس از آلومینیوم پذیرایی می‌کند.
 
در ادامه بازی‌های روز نخست هفته پنجم لیگ‌برتر را مورد بررسی قرار داده‌ایم:
 
نساجی-استقلال 
 
ساعت ۱۷:۱۵
 
ورزشگاه وطنی قائمشهر
 
نساجی و استقلال یکی از میخ‌کوب کننده‌ترین بازی های هفته پنجم را در قائمشهر برگزار می‌کنند. 
 
قائمشهری‌ها یکی از ضعیف‌ترین شروع‌های خود در لیگ‌برتر را تجربه می‌کنند. سه باخت و یک تساوی این تیم را قعرنشین کرده و شاگردان ساکت الهامی به دنبال اولین پیروزی قریب‌الوقوع خود برابر استقلال هستند. 
 
در سمت مقابل استقلال که اخیراً غرق در حواشی بود با جواد نکونام یک برد، یک تساوی و یک شکست را ثبت کرده و با چهار امتیاز رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. 
 
آبی‌های پایتخت پس از شکست حیرت‌آور مقابل هم نام خوزستانی، شروع طوفانی در لیگ نخبگان آسیا را تجربه کردند و حالا با انگیزه‌ای مضاعف به مصاف نساجی خواهند رفت. 
 
جالب اینکه، استقلال تاکنون پنج بار در خانه نساجی به مصاف این تیم رفته که حاصل آن دو برد و سه تساوی بوده و البته هیچ‌گاه بازنده نبوده است. هر دو بازی اخیر دوتیم در قائمشهر نیز با تساوی به پایان رسیده است. 
 
وضعیت در جدول: نساجی با یک امتیاز قعرنشین است و استقلال با چهار امتیاز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. 
 
مس رفسنجان-گل گهر سیرجان
 
ساعت ۱۸:۳۰
 
ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
 
داربی استان کرمان یکی از دیدارهای تماشایی هفته پنجم لیگ‌ برتر خواهد بود.
 
مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که در هفته چهارم باید مقابل استقلال و پرسپولیس قرار می‌گرفتند و به دلیل حضور سرخابی‌ها در لیگ نخبگان آسیا، دیدار هفته چهارم مس و گل‌گهر برابر این دو تیم به تعویق افتاد. 
 
مسی‌ها پس از شکست مقابل تراکتور در هفته نخست، با یک مساوی برابر فولاد و شکست آلومینیوم روند روبه رشدی را در پیش گرفتند. 
 
در نقطه مقابل مقابل گل‌گهر هم پس از باخت هفته ابتدایی برابر ملوان، در دو دیدار بعدی استقلال خوزستان و نساجی را از پیش‌ رو برداشت. 
 
دوتیم تاکنون هشت مرتبه دد چارچوب لیگ‌ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن پنج مساوی و دو برد برای سیرجانی‌ها بوده و باید دید آیا شاگردان محرم نویدکیا موفق به کسب نخستین سه امتیاز خود برابر تیم هم استانی خواهند شد یا نه؟ 
 
وضعیت در جدول: مس رفسنجان با ۴ امتیاز یازدهم است و گل‌گهر با ۶ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. 
 
ملوان بندرانزلی-شمس‌آذر قزوین 
 
ساعت ۱۹
 
ورزشگاه سیروس قایقران
 
قزوینی‌ها به دنبال کسب اولین سه امتیاز فصل خود در انزلی هستند. 
 
انزلی‌چی‌ها این هفته از تیمی پذیرایی می‌کنند که در فصل جدید موفق به کسب پیروزی نشده است. ملوان این شانس را در اختیار دارد که با غلبه بر شمس‌آذر حتی تا جایگاه دوم جدول پیش‌روی کند. هر دو بازی خانگی ملوان با برد همراه بوده و باید دید عملکرد شاگردان زارع در سومین تقابل خانگی خود چگونه خواهد بود. 
 
در سمت مقابل شمس‌آذر قزوین شرایط چندان مطلوبی ندارد. شمس.آذر با کسب دو امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن در جمع تیم های پایین جدول حضور دارد و تا به حال بردی به دست نیاورده است. قزوینی‌ها امیدوارند با اتکا به شناخت سعید دقیقی اولین برد فصل خود را در انزلی به دست بیاوند و باید دید آیا این اتفاق می‌افتد یا نه. 
 
دو تیم دو مرتبه در لیگ‌ برتر به دیدار هم رفته‌اند که حاصل کار دو برد برای شمس آذر قزوین بوده است. 
 
وضعیت در جدول: ملوان با هفت امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و شمس آذر قزوین با ۲ امتیاز چهاردهم است.
 
پرسپولیس-آلومینیوم 
 
ساعت ۲۰
 
ورزشگاه شهر قدس
 
بی‌تردید مصاف پرسپولیس و آلومینیوم یکی از بازی‌های تماشایی هفته پنجم لیگ‌ برتر خواهد بود. 
 
پرسپولیس در هفته اول لیگ نخبگان آسیا مغلوب الاهلی شد و حالا امیدوار است که در ورزشگاه شهرقدس آلومینیوم اراک را از پیش‌ رو بردارد. دو مساوی و یک برد شاگردان گاریدو را با ۱۲ امتیاز در جایگاه ششم جدول جدول داده است و آنها به دنبال دومین برد متوالی خود در فصل جدید لیگ‌برتر هستند.
 
دیدار با ایرالکو در سال های متمادی برای پرسپولیس حسابی دردسرساز بوده است. دو تیم ۸ بار در لیگ‌ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس ۴ برد و سهم آلومینیوم ۳ برد بوده است، یک بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه پیدا کرده است. 
 
در سمت مقابل ایرالکو در زمره تیم‌های بدون برد فصل جدید قرار دارد. آنها تنها سه امتیاز از چهار بازی اخیر خود کسب کرده‌اند و همراه شمس‌آذر، نساجی و هوادار یکی از چهار تیم بدون برد لیگ بیست‌وچهارم محسوب می‌شود. 
 
وضعیت در جدول: پرسپولیس با پنج امتیاز تیم ششم جدول است و ایرالکو با سه امتیاز رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.


کد مطلب: 428473

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/428473/آغاز-هفته-پنجم-لیگ-برتر-۴-بازی-آبی-ها-شمال-قرمزها-شهرقدس

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com