کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایی: ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت «شهید رئیسی» ندارد

خبرگزاری مهر , 2 مهر 1403 ساعت 14:31

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون درباره حادثه تروریستی لبنان، گفت: ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همراهانش نداشته است.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه فوق العاده صبح امروز (دوشنبه ۲ مهر ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجرها در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان وی، دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و با حضور اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه، ابعاد و موارد مختلف و متنوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی و مداقه قرار گرفت. وزیر ارتباطات توضیحاتی در این زمینه و همین طور درباره پیشگیری از حوادث مشابه در کشور داد و گفت که عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی بوده و یک عملیات ترکیبی بوده است. همچنین اعلام کرد که این پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.

تاکید ما بومی‌سازی تجهیزات مخابراتی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر ارتباطات درباره تجهیزات داخلی اعلام کرد که ما به سمت بومی سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و این موضوع را در دستورکار داشته و داریم تا تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخلی، بومی سازی کنیم و مورد حمایت قرار دهیم و حتی هم اکنون امکان صادرات برخی از تجهیزات را هم داریم.

رضایی ادامه داد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که آزمایشگاه‌های تأیید نمونه را متناسب با مأموریت‌ها داریم و تاکید کرد که سامانه رجیستری باید تقویت شود.

در پیجرها مواد منفجره جاسازی شده بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین کارشناسان حاضر در جلسه توضیحاتی در ارتباط با حادثه تروریستی لبنان دادند و گفتند که تأمین کننده یا مسیر تأمین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات تحت هدایت این رژیم و با پشتیبانی آمریکایی‌ها صورت گرفته است و آنها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کردند و با سیستم سیگنال از راه دور، آنها را منفجر کردند.

رضایی اظهار کرد: در جلسه مذکور تاکید شد که درباره این حادثه باید دولت ایالات متحده آمریکا، دولت مجارستان و تایوان هم پاسخگو باشند، چرا که انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباط باید پاسخگو باشند.

صهیونیست‌ها می‌دانستند مخاطب عملیات تروریستی لبنان، مردم عادی هستند

وی ادامه داد: ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است. رژیم صهیونیستی کاملاً آگاهانه و با اطلاع از اینکه اکثر مخاطبان یا هدف این عملیات مردم عادی و غیرنظامیان بوده اند، این اقدام را انجام داده است و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه داد و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان تأثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت. اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات، بازداشتن حزب الله از حمایت از فلسطین و غزه بوده است، اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.

رضایی با اشاره به نقطه نظراتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه مطرح کردند، گفت: اعضای کمیسیون ابراز نگرانی کردند از اینکه کار مشابهی در ایران هم انجام شود و تاکید بر جلوگیری و پیشگیری از این حوادث شد تا دیگر این حوادث تکرار نشود.

ضرورت مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور

وی بیان کرد: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز تأسف کردند از اینکه تکنولوژی در اختیار کشتار جمعی قرار گرفته و آنها با آلودگی صنعتی، پیجرها را تبدیل به آلت قتاله و ابزاری برای کشتار مردم عادی کردند. علاوه بر این، بر مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید شد و اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید برای محکومیت این جنایت صهیونیست‌ها حداکثر تلاش و روشنگری را داشته باشد. بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن نیز تاکید شد. همچنین تقویت سازمان پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار گرفت. علاوه بر این، در این جلسه تاکید شد که ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همراهانش نداشته است.

رضایی تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق بر لزوم آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن از جمله در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.


کد مطلب: 428634

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/428634/رضایی-ماجرای-پیجرها-هیچ-ارتباطی-موضوع-شهادت-شهید-رئیسی-ندارد

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com