کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین مدال ایران در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا

خبرگزاری مهر , 3 مهر 1403 ساعت 21:11

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

نماینده ایران در رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری جوانان قهرمانی جهان نایب قهرمان شد.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، رقابتهای وزنه برداری جوانان قهرمانی جهان در اسپانیا، مسابقات دسته ۸۹ کیلوگرم پسران برگزار شد. علیرضا عباسپور نماینده ایران در این دسته بود که با ۱٠ ورزشکار دیگر رقابت کرد. 

علیرضا عباسپور دلاور شیرازی تیم ملی جوانان ایران در پایان رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا با ثبت رکورد مجموع ۳۵۱ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد.

حرکت یک ضرب

عباسپور در یکضرب در تنها تلاش موفق خود در حرکت دوم،  وزنه ۱۵۶ کیلوگرم را مهار کرد و به مدال برنز رسید.البته تصمیم سخت گیرانه هیات ژوری روی حرکت سوم یکضرب و مهار وزنه ۱۶۱ باعث شد نماینده کشورمان از دستیابی به مدال طلا باز بماند.

حرکت دوضرب

عباسپور در دوضرب عملکرد بهتری داشت و در سه تلاش موفق وزنه‌های ۱۸۶، ۱۹۰ و ۱۹۵ کیلوگرم را بالای سر برد و ضمن کسب مدال نقره دوضرب، مدال نقره مجموع را نیز از آن خود کرد.

در پایان رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری جوانان جهان علیرضا عباسپور با رکورد ۱۵۶ یک‌ضرب، ۱۹۵ دوضرب و مجموع ۳۵۱ کیلوگرم نایب قهرمان شد. 

یمبدری از قزاقستان با رکورد ۳۵۲ کیلوگرم قهرمان شد و آلبرونوز کوئینتو از کلمبیا با ۳۵٠ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت.


کد مطلب: 428688

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/428688/نخستین-مدال-ایران-مسابقات-قهرمانی-جهان-اسپانیا

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com