کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امتناع ترامپ از انتشار اسناد و مدارک معاینات پزشکی خود

ايرنا , 14 مهر 1403 ساعت 14:42

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

دونالد ترامپ در حالی که در صورت شروع دولت دوم احتمالی خود در سال ۲۰۲۵ رکورد بایدن را به عنوان مسن‌ترین فرد وارد شده به عنوان رئیس جمهور به کاخ سفید خواهد شکست، اما از منتشر کردن اسناد و مدارک پزشکی خود سر باز زده است.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، «دونالد ترامپ»، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا که هم‌اکنون ۷۸ سال سن دارد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیش رو برای دور دوم پیروز شود جای «جو بایدن»، رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا در تبدیل شدن به پیرترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده را خواهد گرفت و زمانی که دور دوم احتمالی‌اش نیز به پایان برسد ۸۲ سال خواهد داشت.

با این وجود ترامپ از زمانی که نخستین بار در ۲۰۱۵ به صحنه سیاست ایالات متحده وارد شد اسناد و مدارک پزشکی خود را علنی نساخته است.

ترامپ در سال ۲۰۱۵ در پاسخ به یک درخواست از او برای شفافسازی در مورد وضعیت سلامتش یک نامه چهار پاراگرافی پزشک خود را ارائه کرد که در آن ادعا شده بود: «او سالم‌ترین شخصی که تا کنون به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده، است.»

در کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مساله سن نقش مهمی را ایفا کرده است؛ نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و شناختی بایدن زمانی که او تصمیم به انصراف از نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ گرفت به اوج خود رسیده بود. او با این انصراف راه را برای جانشین شدن «کامالا هریس»، معاونش، به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها هموار ساخت.

هر چند انصراف بایدن از نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا بعد از فشارهای هم‌حزبی‌های او به دلیل عملکرد فاجعه‌بارش در نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ صورت گرفت اما تاکنون تعداد معدودی از رهبران ارشد جمهوریخواهان این سوال را پرسیده‌اند که آیا ترامپ نیز با نزدیک شدن به سن ۸۰ سالگی قابلیت و کفایت لازم را دارد یا خیر و همچنین مشخص نیست آیا طرح چنین درخواست‌هایی بتوانند باعث انصراف ترامپ از رقابت شوند.

«نیویورک تایمز» گزارش داده «رانی جکسون»، که در ضمن ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان پزشک مخصوص کاخ سفید خدمت کرده در سال ۲۰۱۸ معدود گزارشات را درباره وضعیت سلامتی این نامزد جمهوریخواهان ارائه کرده و گفته بود فشار خون و تصویر برداری اولتراسوند از قلب او عادی نشان دادند. او اما از وجود مشکل بالا بودن بیش از حد کلسترول ترامپ خبر داده و گفته بود که تنها ۰.۱ درجه تا چاقی مفرط فاصله دارد.

ترامپ و رانی جکسون، پزشک کاخ سفید
طبق گزارش جکسون، سطح کلسترول خون ترامپ به رغم این حقیقت که او طبق گزارشات داروی مخصوص پایین آوردن کلسترول مصرف می‌کرده ۱۴۳ بوده است. متخصصان قلب و عروق فردی با سطح کلسترول ۱۴۳ را در معرض ریسک سکته یا حمله قلبی می‌دانند.

به گزارش «ایندیپندنت» یک سال بعد از انتشار این گزارش وزن دونالد ترامپ از حدود ۱۰۸ کیلو به حدود ۱۱۰ کیلو رسید و او رسما با توجه به قدش مبتلا به چاقی مفرط شد. کلسترول او به ۱۲۲ تقلیل یافته بود اما همچنان بالا تر از سطح سالم بود. چند ماه بعد از آن در فصل بهار کاخ سفید ادعا کرد سطح کلسترول خون ترامپ به زیر ۱۰۰ کاهش پیدا کرده است.

سال گذشته میلادی گزارش شد که وزن ترامپ زمانی که خودش را به زندان «فولتون کاونتی» آتلانتا به سبب پرونده قضایی به اتهام تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در جورجیا معرفی کرده بود به ۹۷ کیلو کاهش یافته است اما این رقمی بود که از سوی دستیاران خود او اعلام شد و حاصل تعیین وزن رسمی او با ترازو نبود.

عکس گرفته شده از ترامپ به عنوان متهم در زندان فولتون کانتی آتلانتا
آخرین بیانیه رسمی موجود درباره سلامت ترامپ را دکتر «بروس آرونوالد»، پزشک شخصی جدیدش در یک نامه سه پاراگرافی ارائه کرد. در این نامه به تاریخ نوامبر ۲۰۲۳، دکتر آرونوالد از کاهش وزن دونالد ترامپ تحسین به عمل می‌آورد اما وزن او را مشخص نکرده و نگفت که آیا او اصلا دارو مصرف کرده و اینکه چه آزمایشاتی را داده است.

او در این نامه صرفا گفت وضعیت آزمایش خون ترامپ «در محدوده عادی قرار دارد» و وضعیت سلامت او «عالی و استثنایی» است.

به نوشته ایندیپندنت سلامت شناختی ترامپ می‌تواند نگرانی بیشتری نسبت به وضعیت جسمی او ایجاد کند. پدر دونالد ترامپ به آلزایمر مبتلا شده بود که این بیماری می‌تواند به دلیل سابقه ژنتیکی در ترامپ نیز بروز یابد. ترامپ قبل از این اعلام کرده بود که در آزمایشات شناختی «عالی نشان داده» و بارها به بایدن به دلیل گاف‌هایی که از او سر میزد و عملکرد شناختی او را زیر سوال می‌برد انتقاد وارد کرده بود.

هر چند که بایدن به دلیل سر زدن گاف‌های مکرر از او و طرح جملات و رفتارهای عجیب و نامفهوم از وی بیشتر از بابت ابتلا به مشکلات شناختی مورد انتقاد قرار گرفته اما ترامپ نیز در مواقعی چنین گافهایی را داده است. او چند بار پیش از این هم از «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده و و از بایدن با لفظ «دولت اوباما» توصیف کرده بود و اظهارات غلط و اشتباهی را درباره افراد و مکان‌ها ایراد کرده بود. او در تجمعات نیز بارها جملاتی که با موضوع مورد بحث بی‌ربط بوده مطرح ساخته است.

ترامپ بعد از آنکه در ماه ژوئیه هدف سوءقصد نافرجام قرار گرفته و از ناحیه گوش زخمی شد یک تصویربرداری سی‌تی اسکن انجام داده که هنوز نتایجش علنی نشده است.

با این وجود این فقط نامزد جمهوریخواهان نیست که اطلاعاتی درباره سلامتش منتشر نکرده است. «کامالا هریس»، رقیب دموکرات او هم اطلاعات اولیه‌ای از وضعیت سلامت خود منتشر نکرده است. بایدن نیز زمانی که هنوز از رقابت انصراف نداده بود مدعی می‌شد که نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتش نابجا هستند.


کد مطلب: 429226

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/429226/امتناع-ترامپ-انتشار-اسناد-مدارک-معاینات-پزشکی-خود

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com