کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مجلس: برای خودروی مونتاژی ارز ۴۰ هزار تومان داده شد اما با مردم ۱۰۰ هزار تومان حساب کردند/ در مجلس نتوانستیم کاری انجام دهیم!

ايسنا , 17 مهر 1403 ساعت 21:15

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واردات خودرو دست دوم در مجلس به تصویب رسید و سال گذشته هفت میلیارد دلار به این موضوع اختصاص داده شد اما ارز برای خودروی مونتاژی برای مردم بیش از ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود در حالی که آن را با نرخ ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان دریافت کردند و ما در مجلس نتوانستیم کاری انجام دهیم.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز در تذکری با اشاره به وضعیت رودخانه زاینده رود گفت: باید اعلام کنم به لطف حکمرانی غلط و نادرستی که طی ۳۰ سال اخیر بر مدیریت رودخانه زاینده رود حاکم بوده ۸۰ تا ۹۰ درصد ایام سال این رودخانه خشک است و تنها طی ۱۰ الی ۱۵ درصد از روزهای سال رودخانه جریان دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه «شما امروز نمایندگان مجلسی هستید که آیندگان از شما در مورد بقایای تاریخی صفویه خواهند پرسید که چرا اجازه دادید فرونشست آنها را نابود کند»، تاکید کرد: مسئله امروز حکمرانی آب در کشور است و یکی از کلیدهای آن شفافیت برداشت است.

طغیانی با بیان این ادعا که «نصف آب در طول مسیر گم می‌شود» افزود: امروز ۲۴ متر مکعب بر ثانیه آب از سطح زاینده رود آزاد می‌شود که ۱۲ متر مکعب آن به پایین دست می‌رسد. این میزان به اندازه مصرف کل آب شرب شهر اصفهان بزرگ است. در فصل پاییز که تمام پمپاژهای بالا دست باید خاموش باشد و هیچ حقابه‌ای ندارند هنوز نتوانستیم به وزارت نیرو تفهیم کنیم که باید این پمپاژها خاموش شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دشمن خارجی اعم از آمریکا و اسرائیل نمی‌تواند هیچ غلطی بکند، ادامه داد: در دولت قبل آقای محرابیان تنها موضوع را اداره کرد نه در آب و نه در برق کاری انجام نداد. به عملکرد وزیر جدید نیرو امیدوار هستیم.

طغیانی در تذکر دیگری درباره واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو دست دوم در مجلس به تصویب رسید و سال گذشته هفت میلیارد دلار به این موضوع اختصاص داده شد اما ارز برای خودروی مونتاژی برای مردم بیش از ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود در حالی که آن را با نرخ ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان دریافت کردند و ما در مجلس نتوانستیم کاری انجام دهیم.


کد مطلب: 429430

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/429430/نماینده-مجلس-خودروی-مونتاژی-ارز-۴۰-هزار-تومان-داده-اما-مردم-۱۰۰-حساب-کردند-نتوانستیم-کاری-انجام-دهیم

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com