کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوت و فن برنامه ریزی برای سفرهای تفریحی

9 اسفند 1402 ساعت 23:55

اگر چه افراد برای دلایل مختلفی به سفر می‌روند اما عمده سفرها تفریحی است. ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و اگر برای نحوه انتخاب مقصد و خرید بلیط و رزرو هتل، نیازمند راهنمایی هستید، ادامه مطلب را بخوانید:


افراد به دلایل مختلفی مثل انجام کار، زیارت، گردش و تفریح به سفر می‌روند، اما معمولا عمده سفرها تفریحی بوده و به‌منظور رهایی از زندگی روزمره و دستیابی به هیجان یا آرامش بیشتر است. اکثر شهرهای کشورمان مقاصد مناسبی برای سفرهای تفریحی محسوب می‌شوند و از شمال تا جنوب ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، تفریحات متنوع آبی، کویرگردی و... است. در ادامه درباره‌ نحوه انتخاب مقصد سفرهای تفریحی، نکات خرید بلیط و نحوه رزرو هتل توضیح خواهیم داد؛ همراه ما باشید.
 

فوت و فن انتخاب مقصد

انتخاب مقصد مناسب برای سفر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در وحله اول شما باید مشخص کنید که هدفتان از سفر چیست. آیا می‌خواهید یک سفر هیجان‌انگیز در دل طبیعت را تجربه کنید یا اینکه مایل به بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‎‌های گردشگری معروف یا زیارت اماکن مذهبی هستید؟ پاسخ به همین سوال تا حد زیادی به تعیین مقصد سفر شما کمک می‎کند.

مورد دوم این است که مدت زمان سفر را مشخص و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنید. یعنی اگر زمان شما کم است و فرصت محدودی برای سفر دارید، مقاصدی که فاصله زیادی از شهر شما دارند، گزینه چندان مناسبی نخواهند بود؛ به‎خصوص اگر قصد دارید به‌صورت زمینی سفر کنید!
بعد از مشخص شدن هدف و مدت زمان سفر حال باید شرایط آب‌وهوایی را بسنجید. یعنی اگر می‌خواهید مقصد سفر شما آب‌وهوای گرم و کم بارش داشته باشد، نباید در فصل زمستان شهرهای شمالی کشور را به عنوان مقصد انتخاب کنید، بلکه جزایر و شهرهای جنوبی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

همچنین نظرات و شرایط همسفرانتان را برای انتخاب مقصد در نظر بگیرید؛ به‌ویژه اگر قرار است همراه با کودک یا نوزاد سفر کنید. به‌عنوان مثال انتخاب مقصد مناسب طبیعت‌گردی یا شرکت در کمپ‌های مختلف همراه با کودک کار چندان آسانی نخواهد بود.

نوع وسیله سفر را مشخص کنید؛ برای مسیرهای نزدیک سفر زمینی با خودرو یا اتوبوس گزینه مناسبی است، اما اگر مقصد فاصله زیادی با شهر شما دارد می‌توانید خرید بلیط قطار و درصورت کمبود وقت سفر با هواپیما را در اولویت قرار دهید.

میزان بودجه و هزینه مدنظر خود را برای سفر در نظر بگیرید و در نهایت مقصدی انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد. درکل مشخص‌کردن مقصد مهم‌ترین بخش یک سفر بوده و بهتر است در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. توجه به موارد ذکر شده برای انتخاب مقصد مناسب بسیار مهم است.



نکات مهم برای خرید بلیط

متناسب با مقصد انتخابی خود می‌توانید سفر هوایی یا زمینی انجام دهید. برای سفر هوایی باید بلیط هواپیما تهیه کنید و به همین منظور می‎‌توانید به‌صورت حضوری به آژانس‌های معتبر مراجعه نمایید یا اینکه به‌صورت اینترنتی کارهای لازم برای خرید بلیط را انجام دهید.

بهتر است قبل از خرید بلیط ابتدا قیمت بلیط‌های مختلف را چک کنید و به مواردی مثل نوع ایرلاین، کلاس پروازی، خدمات، تاریخ پرواز و... توجه داشته باشید. حتما قوانین و مقررات بلیط مثل شرایط کنسلی و استرداد یا میزان مجاز بار و... را مطالعه کنید. همچنین دقت داشته باشید که سایت انتخابی شما برای خرید بلیط معتبر و قابل اطمینان باشد.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید جستجو در بین بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری را در اولویت قرار دهید، همچنین برای تهیه بلیط ارزان بهتر است، سفر خود را برای ایام غیر پیک، اواسط هفته و آخر شب یا اول صبح برنامه‌ریزی کنید.

رزرو بلیط اتوبوس و قطار نیز تقریبا مشابه با رزرو بلیط هواپیماست با این تفاوت که هزینه مقرون‎‌به‌صرفه‌تری دارند. برای خرید بلیط قطار و اتوبوس می‌توانید علاوه‌بر روش حضوری، به‌صورت اینترنتی با وارد کردن اطلاعاتی مثل مشخصات خود و همسفرانتان، زمان سفر، نوع قطار یا اتوبوس، نوع کوپه، نوع صندلی، خدمات پذیرایی و... بلیط مدنظر خود را رزرو کنید.

 

ترفندهای رزرو آنلاین هتل

از آنجایی‌که رزرو آنلاین هتل نسبت به مراجعه حضوری مزایای بیشتری دارد، در ادامه به ترفندهایی برای رزرو راحت‌تر هتل به‌صورت اینترنتی اشاره خواهیم کرد.
هنگام رزرو آنلاین هتل شما به لیستی از هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره و... دسترسی خواهید داشت که می‎‌توانید هر کدام از هتل‌های مدنظر خود را از لحاظ هزینه، کیفیت خدمات، امکانات، محل قرارگیری و... باهم مقایسه و در نهایت هتل مناسب را رزرو کنید.

همچنین در رزرو آنلاین علاوه‌بر امکان مقایسه خدمات و امکانات هتل‌های مختلف، شما می‎‌توانید از لحاظ ظاهری نیز هتل‌ها را با هم قیاس کنید، پس حتما تصاویر بخش‌های مختلف هتل را که در سایت بارگذاری شده است با دقت مشاهده کنید.

برای آگاهی بیشتر از شرایط کلی هتل می‌توانید نظرات کاربرانی که قبلا در آن هتل اقامت داشتند را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن هتل را با خواسته‎های خود مطابقت دهید.
در رزرو آنلاین هتل می‎توانید موقعیت قرارگیری هتل را بررسی کنید. پس هتلی را رزرو نمایید که به اماکن عمومی، جاذبه‌ها و... دسترسی خوب و فاصله کمی با آنها داشته باشد.

قوانین و مقررات هتل را مطالعه کنید و با آگاهی کامل از شرایط آن هتل اقدام به رزرو نمایید.
رزرو اینترنتی هتل این امکان را به شما می‎‌دهد که علاوه‌بر مقایسه قیمت هتل‌های مختلف، از تخفیفات ویژه هتل‌ها نیز آگاه شوید و بتوانید هتل با قیمت مناسب رزرو کنید. البته برای رزرو هتل با قیمت مناسب، سفر در ایام غیر پیک نیز توصیه می‌شود.

در نهایت می‌توان گفت که یک سفر به یادماندنی ترکیبی از مقصد خوب، وسیله نقلیه مناسب و محل اقامت راحت است؛ پس در انتخاب این موارد توجه کافی را داشته باشید تا سفر فراموش نشدنی و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.


کد مطلب: 416377

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/report/416377/فوت-فن-برنامه-ریزی-سفرهای-تفریحی

پروژه ایران
  https://www.theiranproject.com