کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این کتاب‌ها برای عاشق‌پیشه‌هاست!

22 مرداد 1403 ساعت 10:51

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

شاید دلتان بخواهد به کسی که دوستش دارید، ‌کتاب هدیه دهید و یا صرفا دلتان بخواهد یک کتاب رمانتیک بخوانید؛ قطعا در این باره پیشنهادات زیادی روبرویتان خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، این چند پیشنهاد برای عاشق‌پیشه‌ها است:
 
مادام کاملیا
 
کتاب «مادام کاملیا» مشهورترین رمان الکساندر دوما است. این داستان پرفراز و نشیب و غم‌انگیز، ماجرای عشق طوفانی یک پسر اشرافی را به زنی هرجایی روایت می‌کند و ماجرای آن، به‌نحوی برگرفته از تجربه‌ی عشق نافرجام نویسنده در سال‌های جوانی است.
 
الکساندر دوما، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی است که در قرن نوزدهم می‌زیسته و بیشتر به مکتب ادبی رمانتیسم تعلق خاطر دارد. او آثار بسیاری را آفریده، اما شهرت خود را بیشتر مدیون رمان مادام کاملیا (The Lady of the Camellias) است. داستان مادام کاملیا، الهام‌گرفته از زندگی واقعی دوماست. او شخصیت اصلی داستانش را بر اساس معشوقش، ماری دوپلسیس بازسازی کرده که در جوانی به واسطه‌ی بیماری از دنیا رفت. دوما این کتاب را در 23 سالگی نوشته است.
 
پروفسور
 
کتاب «پروفسور» رمان کلاسیکی از نویسنده‌ برجسته‌ انگلیسی شارلوت برونته است. این رمان داستان زندگی یک مرد جوان و تنها را روایت می‌کند که از انگلستان به بلژیک مهاجرت کرده، در یک مدرسه‌ی دخترانه به عنوان معلم به کار مشغول می‌شود و متعاقب آن درگیر ماجراهای عاشقانه و پر از احساسی می‌گردد.
 
کتاب «پروفسور» رمانی دیگر از خواهران برونته‌ ادبیات انگلستان و اولین اثر ادبی شارلوت برونته (Charlotte Bronte) است که در زمان حیات او به انتشار نرسید. شخصیت اصلی این کتاب مرد جوان فقیر و تنهایی به نام ویلیام است که از منطقه‌ی صنعتی یورکشایر به بلژیک مهاجرت می‌کند و در آنجا در مدرسه‌ی دخترانه‌ای معلم شده و به بچه‌ها تدریس می‌کند. در آنجا با آدم‌های مختلفی از جمله دختر مورد علاقه‌اش آشنا می‌شود و این دلدادگی ماجراهای جالب توجهی را با خود به همراه می‌آورد.
 
چیزهایی که هرگز فراموش نکردیم
 
شما دعوتید به خواندن یک رمان عاشقانه با چاشنی تحول شخصیت‌ها و انتخاب‌های بالغانه؛ چیزی که به خنده‌ وادارتان می‌کند و به گریه می‌اندازدتان! کتاب «چیزهایی که هرگز فراموش نکردیم» نوشته‌ لوسی اسکور در میان مخاطبان جهانی بسیار شناخته‌شده و محبوب است. این کتاب در رده‌ آثار پرفروش نیویورک تایمز و آمازون قرار دارد.
 
وقتی مغز قطرات آخر هورمون‌های شادی و عشق را هم ترشح کرد، وقتی از آن سیل شادی خروشیده در رگ‌های آدمیزاد فقط قطره‌های ناچیزی باقی ماند، انسان‌ها با غارهای تاریکی مواجه می‌شوند که پیشتر ورودی‌شان چراغان شده بود. ورود به غار روان یک انسان بیگانه و شناخت هزارتوی آن در تاریکی محال است، پس چه بهتر که تا وقتی ورودی غار چراغان است، عشاق در کشف یکدیگر بکوشند. این موضوع اساسی‌ترین نکته برای پیشگیری از سرخوردگی است. شناخت قدم به قدم مضمون اصلی رمان چیزهایی که هرگز فراموش نکردیم (Things We Never Got Over) اثر لوسی اسکور (Lucy Score) است؛ کتابی که احساساتتان را برمی‌انگیزد، خردتان را بیدار می‌کند و اهمیت عشق و شناخت را یادآور می‌شود.
 
عاشقانه‌ ترنج
 
کتاب «عاشقانه‌ ترنج» نوشته‌ی مریم صرافین دومین رمان این نویسنده‌ی توانا و خلاق است. او در این کتاب داستان زوجی به‌نام فرامرز و ترنج را روایت می‌کند که جایی در میان پیچ‌وخم‌های جاده چالوس به یکدیگر دل داده‌اند. اما دست روزگار با این دو دلداده همراه نیست و فرامرز در یک تصادف رانندگی جانش را از دست می‌دهد. در این میان مردی به‌نام رامین داورنیا وارد داستان می‌شود که به گفته‌ی خود جایی میان واقعیت و خیال دست‌وپا می‌زند و مجبور است مسیر میان واقعیت و خیال را طی کند تا تکه‌های پازل زندگی‌اش را از نو به هم وصل کند.
 
تصویر عاشق شدن در میان پیچ‌وخم‌های جاده‌ی زیبای چالوس آنقدر زیبا و خواستنی‌ست که شاید آرزوی هر زوجی باشد. اینکه خاطره‌ی عاشق شدنشان و دل دادن به یکدیگر برای اولین‌بار به چنین جایی برگردد قطعاً رشک‌برانگیز و بسیار خاص است. مریم صرافین نیز در کتاب عاشقانه‌ی ترنج چنین عشقی را به تصویر کشیده است.
 


کد مطلب: 426323

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/report/426323/این-کتاب-ها-عاشق-پیشه-هاست

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com