کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تازه‌های نشر کتاب کدام‌اند؟

6 شهريور 1403 ساعت 12:17

گزارشگر : سهیلا صدیقی

طی روزهای اخیر عناوین جدیدی وارد بازار نشر کتاب شده‌اند که هر کدام در فضایی متفاوت هستند.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، در این گزارش کتاب‌های تازه منتشرشده را بشناسید:
 
آنچه انتظار داریم رخ می‌دهد: چگونه پیش فرض‌ها واقعیت را می‌سازند؟
 
تنها به این دلیل که جادو و جنبل پدیده‌ای غیرمنطقی است نمی‌توان گفت جادوی منطقی وجود ندارد. دیوید رابسن در کتاب آنچه انتظار داریم رخ می‌دهد، با ترکیب علم نوروساینس و کمک گرفتن از روایت‌های داستانی و جذاب، مخاطب را در سیر استدلالی همراه می‌کند که به تشریح یکی از جنبه‌های کمتر شناخته شده‌ی ذهن انسان رهنمون می‌شود. جنبه‌ای که می‌تواند نقطه‌ی ضعف یا قوت فکر انسان تلقی شود، اما تنها به شرطی که با چگونگی کارکرد و روند تحقق آن آشنا شویم. کتاب آنچه انتظار داریم رخ می‌دهد، عنوان کتاب منتخب سال منتقدان تحریریه‌ی واتراستونز را کسب کرده است.
 
نویسنده این کتاب دیوید رابسن و مترجم آن منصور بیگدلی است.
 
بادیگارد
 
کتاب بادیگارد نوشته‌ی کاترین سنتر یک عاشقانه‌ی شوخ و بانمک است؛ یک رمان بسیار راحت‌خوان و دلنشین. هانا بروکس در این داستان در سخت‌ترین شرایط زندگی خود در حالی‌که مادرش فوت کرده است و دوست‌پسرش نیز او را رها کرده است برای فرار از واقعیت تلخ زندگی‌اش پیشنهاد شغلی جدیدی را که محافظت از یک ستاره‌ی سینماست قبول می‌کند. اما هانا با مشکل جدیدی روبه‌رو می‌شود: او عاشق می‌شود! این کتاب یکی از موفقیت‌آمیزترین نوشته‌های کاترین بوده است و نامزد بهترین کتاب عاشقانه‌ی سال 2022 گودریدز بوده است.
 
نویسند این کتاب کاترین سنتر و مترجم آن محمدمهدی سروش است.
 
نشخوار رویاها
 
کتاب صوتی نشخوار رویاها نوشته‌ی آریل دورفمن مثل تمام آثار این نویسنده‌ی شیلیایی-آمریکایی، سیاسی و وابسته به جریان چپ است. موضوع مورد توجه همیشگی دورفمن، دیکتاتوری و مبارزه برای حقوق انسان‌ها است که در این کتاب نیز تکرار شده است. آریل دورفمن آثار زیادی درباره‌ی ژنرال پینوشه، دیکتاتور شیلی نوشته است، ژنرالی که با رویکردی بسیار خشن با گروه‌های چپ در شیلی درگیر شد و دریایی از خون در این کشور راه افتاد.
 
نویسند این کتاب آریل دورفمن، مترجم بیتا ابراهیمی و راوی آن اشکان عقیلی‌پور است.
 
چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر
 
ویلیام اروین در کتاب چالش رواقی، با ترکیب عقاید و اصول یکی از محبوب‌ترین مکاتب فکری یونان باستان و یافته‌های علمی و روان‌شناختی امروز، راهنمای عملی بی‌نظیری برای مقابله و غلبه بر مشکلات روزمره را فراهم می‌آورد. با استفاده از آموزه‌های به‌روز شده‌ی رواقیون، می‌توانیم موانع و دشواری‌های زندگی را به فرصتی برای پرورش اراده و تقویت صبر و استقامت خود تبدیل کنیم.
 
این کتاب را محمد یوسفی ترجمه کرده است.
 
انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم
 
تونی سایرز، نویسنده‌ی کتاب انرژی خوارها، معتقد است افراد خودشیفته مانند هیولاهای خون‌خواری هستند که اطراف ما را احاطه کرده‌اند و از انرژی و سلامت روان ما تغذیه می‌کنند. این موجودات سیری ناپذیری که در هر گوشه و کنار برای تصاحب و تخریب بخشی از زندگی و سلامت روان ما دندان تیز کرده‌اند، ممکن است حتی از نزدیک‌ترین و قابل اعتمادترین افراد زندگی‌مان باشند. با مطالعه‌ی کتاب انرژی خوارها، راهکارهای شناسایی و مقابله با این افراد را می‌آموزیم.
 
مترجم این کتاب فاطمه سوادپور است.
 
شما به روان درمانی نیاز ندارید: 7 مرحله برای روبراه کردن زندگیتان
 
کتاب شما به روان درمانی نیاز ندارید، راهنمایی کامل برای خودسازی و ارتقای کیفیتِ زندگی است. آلن لوکاس، نویسنده‌ی کتاب، با ارائه هفت گام ساده و هفتاد تمرین کاربردی، به شما کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری از خودتان به‌دست آورید، کنترل ذهن‌تان را در اختیار بگیرید و فاصله‌ خود را با هدف‌های‌تان روزبه‌روز کمتر کنید. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک بهتری از زندگی پیدا کرده و می‌توانید ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کنید.
 
مترجم این کتاب هایده نفریه است.
 


کد مطلب: 427126

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/report/427126/تازه-های-نشر-کتاب-کدام-اند

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com