کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراقبت‌های پوستی از چه سنی آغاز می‌شود؟

11 شهريور 1403 ساعت 12:51

گزارشگر : سهیلا صدیقی

سن مراقبت از پوست، شروع و پایان مشخصی ندارد و هرچه زودتر آغاز شود بهتر است. چرا که گاهی سن پوست ما با سن بیولوژیک ما تفاوت داشته و پوست ما زودتر شروع به پیر شدن کرده است. پس برای اینکه همیشه پوستی زیبا و شفاف داشته باشیم، بهتر است از سنین پایین اقدام به مراقبت از پوستمان کنیم و برای زیبایی و سلامت پوست خود ارزش قائل باشیم.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، برخی محصولات برای تمامی سنین بسته به نوع پوست استفاده می‌شوند و تنها در نوع پوست تفاوت دارند. اما ممکن است برای سهولت در استفاده، به شکل‌های مختلف و در رایحه‌ها و بسته بندی‌های گوناگون عرضه شوند اما به طور کلی برای تمامی سنین باید استفاده شوند. مثلا سن مراقبت از پوست به استفاده از ضد آفتاب یا حتی جنسیت ارتباطی ندارند و باید برای تمامی سنین و جنسیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد اما می‌توان از شکل‌های متفاوت با درجه‌بندی‌های متفاوت استفاده کرد.

برای مثال فلوئید ضد آفتاب با SPF 40 به رنگ بژ برای بانوان بکار می‌رود و ژل کرم با SPF 35 بدون رنگ برای آقایان؛ ماهیت هر دو یکی است ولی برای دو جنسیت تولید شده‌اند.

از دیگر محصولاتی که به سن ارتباطی ندارند مرطوب کننده، آبرسان و حتی ضد لک را می‌توان نام برد که به ترتیب برای رطوبت‌رسانی، آبرسانی و از بین بردن لک‌های پوستی غیر مادرزادی بکار می‌روند.

محصولاتی که باید در روتین ما وجود داشته باشد، همان محصولاتی هستند که محدودیت سنی نداشته و برای هر نوع پوستی لازم هستند. همانطور که اشاره شد، محصولاتی از قبیل مزطوب‌کننده،‌ضد آفتاب و آبرسان از مهم‌ترین محصولاتی هستند که باید در روتین پوستی همه ما وجود داشته باشند. تنها ممکن است برخی از ما جوش‌های پوستی، لک و از این قبیل مشکلات داشته باشیم که بسته به نیاز و نوع پوست خود می‌توان محصول مربوطه را به روتین اضافه کرد. بنابراین سن مراقبت از پوست تنها موارد غیر مشترک را به روتین اضافه می‌کند و دیگر محصولات بین همه ما مشترک هستند.

درست است که در سنین پایین‌تر علائم پیری هنوز ظاهر نشده‌اند اما شروع سن مراقبت از پوست به صورت تخصصی به توصیه برخی پزشکان بیست و پنج سالگی است. برای اینکه علائم پیری را به تعویق بیاندازیم، لازم است تا در روتین خود بسته به ماهیت پوست خود، استفاده از محصولات ضد چروک را هر چه سریع‌تر شروع کنیم. منظور از ماهیت پوست، نوع پوست به صورت ژنتیکی است. پوست‌های خشک به طور طبیعی به علت کمبود مواد چرب در خود زودتر دچار پیری می‌شوند پس بهتر است زودتر از سایر گروه‌های پوستی مراقبت تخصصی را شروع کنند.

سن مراقبت از پوست دور چشم نیز بهتر است هر چه زودتر آغاز شود و لازم است تا ضد آفتاب برای دور چشم نیز مصرف شود. چرا که نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک و پیری پوست بخصوص پوست دور چشم می‌شود. بدین ترتیب در روتین پوستی خود استفاده از کرم‌های دور چشم را نیز بگنجانید و بطور مرتب از پوست خود مراقبت کنید.
 


کد مطلب: 427395

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/report/427395/مراقبت-های-پوستی-سنی-آغاز-می-شود

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com