کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«فراری بین‌المللی»، سرنوشت نتانیاهو

ايسنا , 1 مهر 1403 ساعت 19:40

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در انزوای بین‌المللی قرار دارد، ممکن است در روزهای آینده با حکم دادگاه لاهه به یک «فراری بین‌المللی» بدل شود.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، رسانه انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات خود در غزه به چهره‌ای مطرود بدل شده، گزارش داد در صورت تایید اتهام جنایت جنگی در دیوان کیفری بین‌المللی، نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به یک فراری بین‌المللی بدل خواهد شد.

به گزارش گاردین، نتانیاهو در آستانه ورود به جنگی تمام‌عیار با حزب‌الله قرار دارد و با نادیده‌گرفتن درخواست‌ها برای کاهش تنش‌ها، به مقابله با توافق آتش‌بس با حماس ادامه می‌دهد. نتانیاهو قرار است در روز جمعه در مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند و به گزارش رسانه آمریکایی، بی‌شک در نیویورک شاهد برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی خواهیم بود.

به گزارش گاردین، سفر نتانیاهو به سازمان ملل پس از یک سال خونریزی در غزه و کشتار بیش از ۴۱ هزار فلسطینی انجام می‌شود و این در حالی است که دیوان کیفری بین‌المللی در حال بررسی درخواست دادستان‌ها برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو در حالی به روز سخنرانی در سازمان ملل نزدیک می‌شود که پیش‌تر آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را به نقض اصل بی‌طرفی و شرکت در عملیات‌های حماس متهم کرده و از آغاز جنگ تا کنون حدود ۲۰۰ نیروی امدادی را به شهادت رسانده است. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که از ابتدای جنگ تا امروز با نتانیاهو گفت‌وگو نکرده است، زیرا نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به تماس‌های وی پاسخ نداده است.

نتانیاهو آخرین بار در ژوئیه سال جاری به آمریکا سفر کرد و در یک جلسه مشترک در کنگره ایالات متحده، وعده «پیروزی کامل» در جنگ غزه را داد و منتقدان خود را «احمق» توصیف کرد. در خیابان‌های بیرون از کنگره آمریکا هزاران معترض حامی فلسطین به برپایی تظاهرات پرداخته و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش گاردین، جنگ غزه و جنایاتی که صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته مرتکب شده‌اند باعث شد رویا نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر با عربستان سعودی نقش‌برآب شود. نتانیاهو حالا هم در داخل اراضی اشغالی و هم در جامعه بین‌المللی به چهره‌ای مطرود بدل شده است که انتقادات فراوانی علیه سیاست‌های وی در غزه وجود دارد.

رسانه انگلیسی گزارش داد: «خون‌ریزی در غزه تنش‌ها را افزایش داده است و اخیراً محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفته است بدون تشکیل یک کشور فلسطینی که پایتختش بیت‌المقدس شرقی باشد، عربستان، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.»
گاردین در انتهای گزارش خود با اشاره به بررسی صدور قرار بازداشت نتانیاهو در دیوان کیفری بین‌المللی، گزارش داد: «اگر هیئت قضات دیوان کیفری بین‌المللی این هفته در تصمیمی غافلگیرانه نتانیاهو را به ارتکاب جنایت جنگی در غزه محکوم کنند، او از چهره‌ای مطرود به یک فراری بین‌المللی بدل شده و بیش‌ازپیش شرمسار خواهد شد.»

 


کد مطلب: 428582

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/report/428582/فراری-بین-المللی-سرنوشت-نتانیاهو

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com