یک بازیگر زن در ساحت سینمای ایران نامبردار شد. نقشها به او پیشنهاد شد، ارج گذاشته شد. وضعیت مالی بسامانی داشت. به سادگی و بیمانع و بدون دغدغهای بیرون از حوزه حرفه ای، فعالیت میکرد. او، اما ناگهان ایران را ترک کرد و سر از سینمای فرنگ درآورد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: معمولاً دولتهای انقلابی و اصولگرا شجاعتر هستند زیرا تکلیفشان با خودشان مشخص است. من همین الان هم باورم این است که تا من پای کار باشم، اجازه نمیدهم فیلم بیحجابی روی پرده سینما برود مگر اینکه قوانین کشور عوض شود.
بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال با حضور گسترده اهالی سینما برگزار و در بخش های مختلف از برگزیدگان تقدیر شد.
جمعی از سینماگران به همت انجمن بازیگران خانه سینما ۲۱ شهریور ماه و همزمان با روز سینما در قطعه هنرمندان حاضر شدند و با غبارروبی از مزار هنرمندان درگذشته یاد آنها را گرامی داشتند.
یک کارشناس بینالمللی سینما با اعلام هشدار و ابراز نگرانی نسبت به حذف سینمای ایران از جشنوارههای خارجی بیان کرد: کنترل کردن سینما بویژه در سالهای اخیر، نتیجه عکس داده و به رشد زیرزمینی فیلمها منجر شده است. این روند اگر بدون درک ویژگیهای نسل جدید فیلمساز ادامه پیدا کند، محتوم به شکست خواهد بود.
شهره سلطانی یکی از ویژگیهای نمایش «من و گربه پری» را که این روزها روی صحنه برده است، پرداختن به موضوع حقوق حیوانها دانست که توجه هر چه بیشتر به آن نیاز امروز جامعه است.
صالح دلدم فیلمساز جوان سینما در خصوص دلایل اکران نشدن فیلمهایش در دورههای پیشین مدیریت سینمایی گفت: فیلمی که به گفتهی مدیران فیلیمو در قیاس با دیگر فیلمها بدون حاشیه فروش خوبی داشته چرا باید حدود 10 سال از اکرانش جلوگیری کرد. با این دستاندازیها ده ساله سرمایه فیلمساز از بین میرود.
من سینماگرم... دنیا اگر یک فیلمساز متوسط هم نداشته باشد اتفاقی نخواهد افتاد ولی اگر من کاری بتوانم بکنم که بدهکاریام را به این انقلاب و به این حرکت بپردازم و آن هر چیز و هر کاری که میخواهد باشد ارزشی معتبر خواهد داشت.
تهیهکننده فیلم سینمایی «یادگار جنوب» عنوان کرد: برای افرادی چون ما که با سرمایه شخصی فیلمهای مستقل میسازند کار کردن در سینمای ایران بسیار دشوار است؛ در حقیقت ما با ساخت «یادگار جنوب» در این وضعیت سینما ریسک کردیم که تغییر ژانر دادیم.
فرزاد موتمن کارگردان «شبگرد» «چشم و گوش بسته» «سراسر شب» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به هنرآنلاین گفت: میپذیریم که در کشورمان به دلایل فرهنگی ممیزیهایی وجود دارد؛ اما این ممیزیها نباید دفترچهای داشته باشند؟ سالهای زیادی است که از تدوین این دفترچه سرباز زده میشود. چرا؟