جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 423150

اجازه ندهید که نقطه امن شما برایتان تبدیل به مانع شود

پروژه ایران : همه آدم‌ها نیاز به فضای شخصی و منحصر به فرد خود را دارند اما واقعیت این است که فراتر از محدودیت‌های خودمان تا زمانی که از نقطه امن خود خارج نشویم و ایده‌های جایگزین را در نظر نگیریم، واقعاً نمی‌توانیم خودمان را بهتر بشناسیم.
نقطه امن
نقطه امن
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، انجام حرکات کششی یکی از کارهایی است که شما را از منطقه امن خارح می‌کند و باعث افزایش شادی شما در زندگی نیز می‌شود. هر چه کمتر از زندگی خود راضی باشید، در واقع تغییرات مثبت شمابیشتر خواهد بود. انتخاب اینکه چگونه خود را فراتر از موارد آشنا تصور کنید، می‌تواند رضایت‌بخش‌تر از انجام یک فعالیت خاص باشد. در این مطالعه، محققان دریافتند که پر ارزش‌ترین فعالیت، فعالیتی است که شما را به حمایت یا تعامل با دیگران وادار می‌کند. نوع‌دوستی همیشه تقویت نامشهودی به اندازه یا بیشتر از تقویت ملموسی که ذینفع دریافت می‌کند.
 
درست است که انجام کاری فراتر از محدوده طبیعی فعالیت‌های شما می‌تواند، باعث ترس شود. در مطالعه روسونتزر و کوهن  در حالی که 41 درصد از «شکنندگان نقطه امن» احساسات ترس را ابراز می‌کردند، 70 درصد احساس شجاعت خود را در خروج از منطقه آسایش خود توصیف کردند. در واقع، مواجهه با ترس، انگیزه قوی برای بسیاری از شرکت ژ‌کنندگان در انتخاب فعالیت ژ‌هایشان بود. توانایی مقابله با ترس و غلبه بر آن باعث تقویت حس خود می ژ‌شود و مغز شما با افزایش دوپامین پاسخ می ژ‌دهد. همچنین دفعه بعد که با موجودیت یا فعالیتی روبرو می ژ‌شوید که زمانی باعث ترس شما شده است، استرس کمتری روی بدن شما وارد می شود. در همه جا یک برد-برد است.
 
5 نکته برای ترکیدن حباب نقطه امن
 
ـ روی مزایای بیرون رفتن از نقطه امن خود تمرکز کنید. به چه نتیجه ای امیدوار هستید و از اقدام شجاعانه خود چه چیزی به دست خواهید آورد؟ وقتی فواید آن را به خود یادآوری می‌کنیم، می‌تواند به ما کمک کند تا از ترس خود عبور کنیم.
 
ـ بدترین سناریو را به چشمان خود نگاه کنید و برای مقابله با آن آماده شوید. برای آماده شدن برای نتایجی که ممکن است آنطور که انتظار می‌رفتید ایده‌آل نباشند، بدترین سناریو را در ذهن خود انجام دهید. صحنه را بازی کنید و بهترین واکنش خود را به بدترین سناریو برنامه‌ریزی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند که آمادگی بیشتری برای پذیرش خطر کشش داشته باشید.
 
ـ برد خود را مجسم کنید به جای اینکه فقط به احتمال وقوع بدترین حالت فکر کنید، موفقیت خود را تجسم کنید! خود را در ملاقات با افراد جدید، انجام کارهای جدید، یافتن ماجراهای جدید تجسم کنید و رضایتی را که برای رسیدن به خط پایان استعاری احساس می‌کنید، تجسم کنید، درست مانند دوندگان قبل از مسابقه.
 
ـ اینکه هر قدم موفقیت آمیز به سمت هدفتان چگونه به نظر می‌رسد را تنظیم کنید و وقتی صدای درونی را می شنوید که به شما می‌گوید یک قدم به آن نزدیک‌تر شده‌اید، به خود پاداش دهید. اجازه دهید که پاداش‌ها با انجام کاری که همیشه انجام دادن آن آسان نیست؛ بیشتر از حد معمول انجام دهید، مرتبط شود.
 
ـ هدف نهایی را به چندین هدف کوچک که به طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز هستند، تقسیم کنید که در حین حرکت، «مواجه شدن» شما به موقعیت را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید خود را برای پیوستن به یک کلاس ورزشی جدید آماده کنید، ممکن است این را به مراحلی مانند گشت و گذار در اینترنت برای پیدا کردن کلاس‌های بالقوه تقسیم کنید.
 
 
 
 
https://theiranproject.com/vdccp1q0x2bqis8.ala2.html
# تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما