شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 408517
منبع : ايرنا

گزارشی از انفجار در مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند

پروژه ایران : آتش سوزی در یکی از مخازن واحد پتروپالایش منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه (۱۹ آذر ۱۴۰۲) به وقوع پیوست.
آتش سوزی
آتش سوزی
به گزارش پروژه ایران، آتش سوزی در یکی از مخازن واحد پتروپالایش منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه (۱۹ آذر ۱۴۰۲) به وقوع پیوست.

به دلیل حجم بالای آتش و اینکه خودروهای آتش نشانی امکان نزدیک شدن به مخازن را ندارند سه مخزن منفجر شد.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

 فرماندار بیرجند گفت:  ابتدا آتش سوزی از یک مخزن شروع شد که تا مرز مهار پیش رفت اما به واسطه همجواری مخازن میعانات گازی با هم، آتش سرایت کرده و به خاطر گسترده بودن حجم آتش با تجهیزات موجود مهار آن زمان‌بر شده است.

وی اعلام کرد: نوع ماده نفتی مخازن به شکلی است که بعد از اشتعال، خاموش کردن آن سخت بوده و کارگران حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند که به طور ناگهانی مخزن آتش گرفته است.

فرماندار بیرجند گفت: آتش به تمامی مخازن مینی پالایشگاه به تعداد ۱۷ مخزن سرایت و حجم آتش زیاد شد. 

با اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دستور تخلیه داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به منظور حفظ جان افراد صادر شد.

درنهایت در ساعات پایانی عصر دیروز با اعلام استاندار خراسان جنوبی آتش فروکش و کنترل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد که دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه مسمومیتی در پی ندارد و مردم از این بابت نگران نباشند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdccs4q0m2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما