جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پروژه ایران : وزیر خارجه روسیه «شعار»های غرب درباره تلاش این بلوک قدرت برای کمک به کشورهای جهان جنوب و جهان شرق را «مهمل و سراسر دروغ» دانست.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
به گزارش پروژه ایران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ادعاهای غرب درباره حمایت از جهان جنوب و جهان شرق، شعارهایی سراسر دروغ و مهمل هستند.

لاوروف گفت: این شعار غرب که می‌گوید می‌خواهد عضوی از جامعه بین‌المللی باشد یا قصد کمک فعالانه به جهان جنوب و جهان شرق برای توسعه را دارد، یا اینکه می‌گوید می‌خواهد بخشی از طرح‌هایی باشد که هدف از آن‌ها نجات بشریت است، این‌ها همه سراسر دروغ و مهمل هستند.

او خاطرنشان کرد که مجموع بودجه‌های حمایتی که غرب به کشورهای این دو منطقه (جهان جنوب و جهان شرق) اختصاص داده، بسیار کمتر از میزان حمایتی است که از اوکراین به عمل آورده است.

با این وجود، وزیر خارجه روسیه گفت که بودجه غرب برای اوکراین رو به اتمام است. او اظهار کرد: این را همه به شکل علنی می‌گویند و بر کسی پوشیده نیست.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر پنتاگون از کنگره آمریکا درخواست کرد تا بودجه حمایتی جدید اوکراین را «در سریع‌ترین زمان ممکن» تصویب کند؛ زیرا بودجه‌های وزارت دفاع آمریکا رو به اتمام است و اگر بودجه مضاعفی برای کی‌یف تصویب نشود، ممکن است آمادگی رزمی ارتش ایالات متحده قربانی تامین آمادگی نظامی اوکراین شود.

همچنین در روز جمعه «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان در فضای مجازی اعلام کرد که لایحه‌ای با هدف تخصیص بودجه مضاعف برای اوکراین را در اتحادیه اروپا وتو کرده است.

آمریکا بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

کنگره خواستار آن است که کاخ سفید پیش از اوکراین، به مسائل داخلی آمریکا توجه کند. قانون‌گذاران آمریکا همچنین خواستار آن هستند که دولت این کشور یک راهبرد ملموس و شفاف ارائه کند که بر اساس آن، ارسال بودجه مضاعف به اوکراین، می‌تواند به پیروزی این کشور منجر شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcawonyo49nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما