جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : 409362
منبع : ايسنا

خطی که پس از ۶۰ سال کشیده شد/ دولت سیزدهم بار ۶۰ ساله را به دوش کشید

پروژه ایران : مدیر راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور دولت سیزدهم را دولتی پُربازده در حوزه راه‌آهن خواند و گفت: تحول عظیمی در همه بخش‌های مسافربری، واردات، صادرات، بارگیری بین‌المللی و ترانزیت در دو سال اخیر صورت گرفته است.
خطی که پس از ۶۰ سال کشیده شد
خطی که پس از ۶۰ سال کشیده شد
به گزارش پروژه ایران، محمدرضا حبیبی با بیان اینکه در حوزه قطارهای حومه‌ای و بین شهری نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی آمار جابه جایی مسافر را داشته‌ایم، افزود: در بخش مسافربری قطارهای حومه‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۶۲۵ هزار و ۴۱۶ مسافر و در بخش قطارهای بین شهری ۱۶۰هزار و ۸۶۲ مسافر جابه جا شده‌اند.

وی استقبال خوب مردم از راه‌آهن را یکی از دلایل مهم ارتقای این حوزه دانست و عنوان کرد: ایمنی بالای راه آهن، ارزانی و در دسترس بودن عموم نسبت به وسایل حمل و نقل به خصوص جاده‌ای از مزیت‌هایی بوده که باعث این استقبال بی‌نظیر شده است.

مدیر راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور با اشاره به اینکه تقریبا ۲۷ ماه از سفر اول دولت سیزدهم به استان گلستان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: احداث ریل‌گذاری خط جدید «سبزدشت» به «بندر ترکمن» به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال بعد از گذشت ۶۰ سال یکی از دستاوردهای مهم این دولت به‌شمار می‌آید.

حبیبی با تاکید بر اینکه در زمینه ترمینال اینچه‌برون رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر به ویژه دو سال اخیر صورت گرفته است، اظهار کرد: در بخش توسعه محوطه‌های تخلیه و بارگیری کالاها تاکنون مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی از رشد و افزایش واردات، صادرات، ترانزیت و بارگیری بین‌المللی در این پایانه‌ها خبر داد و ادامه داد: از ابتدا امسال در حوزه واردات ۱۶ هزار و ۸۴۹ تُن عملکرد با رشد ۸۰ درصد، حوزه صادرات ۲۸۹ هزار و ۶۸۵ تُن عملکرد با رشد ۳۲ درصد، ترانزیت ۵ هزار و ۴۵۰ تن عملکرد و در آخر حوزه بارگیری بین‌المللی با ۳۱۱ هزار و ۹۸۴ تُن عملکرد با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته از افتخارات پیشرفت راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcb09ba5rhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما