جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 409824
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان:

زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از ایران فراهم شود

پروژه ایران : سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت: امیدواریم با تسهیل مشکلات زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی به وطن فراهم شود.
زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از ایران فراهم شود
زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از ایران فراهم شود
به گزارش پروژه ایران، امیر خان متقی ظهر دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های مشترکی نظیر تجارت، صنعت، ترانزیت و غیره با هم دارند. همچنین در مقوله امنیت منطقه هم تاثیر گذار هستند و می‌توانند دست بیگانگان را از منطقه قطع کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، افزود: در موضوع فلسطین باید گفت، مردمی که در حال مقاومت هستند و از حقوق خود دفاع می‌کنند، مبارزه آنان مشروع بوده و از آنان حمایت می‌کنیم. همچنین کسانی که به شکل مستقیم ظلم می‌کنند و کشورهایی که به شکل غیرمستقیم از ظالم حمایت‌ می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مهاجران افغانستانی در کشور ایران پرداخت و بیان کرد: از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم چراکه مهاجران کشور افغانستان در اینجا مقیم هستند. در این راستا باید گفت؛ این مهاجرین به خاطر مشکلات اقتصادی و زندگی در اینجا سکونت دارند و امیدواریم با تسهیل مشکلات زمینه بازگشت آنها به وطن فراهم شود.

متقی با تاکید بر اینکه موضع ما افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: در زمینه‌های گوناگون نظیر کریدورهای ارتباطی، صنعت و کشاورزی می‌توانیم همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم کما اینکه این تعاملات وجود دارد.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcewo8eejh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما