جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 410397
منبع : تسنیم

امسال ۳۷۰ هزار شغل جدید در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد

پروژه ایران : به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰ هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده است.
امعاون وزارت صمت: مسال ۳۷۰ هزار شغل جدید در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد
امعاون وزارت صمت: مسال ۳۷۰ هزار شغل جدید در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران،  محمدمهدی برادران امروز در حاشیه بازدید از تعدادی واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی شیراز در جمع خبرنگاران، تسهیلات بانکی را از دغدغه‌های این واحد‌ها دانست و اظهار داشت: به منظور حل این دغدغه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی منعقد شده و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این تسهیلات بانکی را به صنایع موردنظر اختصاص دهیم.

وی افزود: برای تحقق این امر مهم هر استانی سهم خاص خود را دارد، اما در کلِ کشور صحبت از 2 هزار میلیارد تومان است که حجم عمده‌ای از آن مربوط به تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته وجود داشته و تمدید خواهد شد؛ مقداری از این تسهیلات هم در قالب اوراق اضافه می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه مشکل ارزی برخی واحد‌ها که نیاز‌های کمتری داشته‌اند حل شده و در بازدیدی که امروز از واحد‌های صنعتی بزرگ و تاثیرگذار در تولید داشتیم مقرر شد که پیگیری‌های لازم برای حل معضلات این واحد‌ها نیز اتخاذ شود، افزود: قول مساعد داده‌ایم که مشکل این واحد‌ها ظرف یک ماه آینده برطرف شود.

به گفته برادران، سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به 41 درصد رسیده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: افزایش سهم صنعت از اشتغال نشان می‌دهد که صنعت در مقایسه با سایر بخش‌ها آورده بیشتری از اشتغال کشور را تأمین کند.

معاون وزیر صمت یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 370 هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد و جامعه صنعتی به هشت میلیون و 400 هزار جمعیت رسید که این عدد برای نخستین بار است در کشور محقق شده است.

برادران با ابراز امیدواری از اینکه این روند در حوزه اشتغال، تولید و صادرات تداوم داشته باشد و ثمرات خود را نیز در اقتصاد کشور و خانوار نشان دهد، گفت: بیشترین اشتغال در فصل پاییز و در شرایطی که صنایع با مشکل برق و گاز روبه رو نیستند محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت صنایع کشور با پشت سر گذاشتن پاییز بهتر شده و طبق آخرین گزارش‌ها اشتغال‌زایی قابل‌توجهی در صنعت رقم خورده است.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcb9gbazrhb8fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما