جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پروژه ایران : نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ ۴۰ درصد از آرا، شش درصد بیشتر از جو بایدن را در اختیار دارد.
ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت
ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، نتایج نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از رقابت مجدد میان جو بایدن و دونالد ترامپ ناراضی هستند.

نظرسنجی‌ها همچنین نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با شش درصد در مقایسه با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات کنونی پیشتاز است.

این نظرسنجی سراسری از بزرگسالان آمریکایی نشان داد که ترامپ با ۴۰ درصد از جو بایدن با ۳۴ درصد پیشی گرفته است. دیگر شرکت‌کنددگان مطمئن نبودند که باید به چه کسی رای دهند.

این در حالی است که براساس نتایج نظرسنجی قبلی رویترز/ایپسوس که در اوایل ماه ژانویه انجام شده بود، حمایت از ترامپ و بایدن تقریبا برابر بود.

در حالی که ترامپ روز سه‌شنبه در نیوهمپشایر تنها رقیب باقی‌مانده خود در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، یعنی نیکی هیلی را شکست داد، حدود ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از دیدن نامرد‌های مشابه در انتخابات ریاست‌جمهوری خسته شده‌اند و خواهان فرد جدیدی هستند. 

پیش‌نویس قطعنامه کمیته ملی جمهوری‌خواهان برای نامزدی قطعی ترامپ پس گرفته شد
پیش‌نویس قطعنامه کمیته ملی جمهوری‌خواهان که به‌طور رسمی دونالد ترامپ را نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌کرد، در پی مخالفت رئیس‌جمهور سابق پس گرفته شد.

دو منبع آگاه گفتند که دیوید بوسی، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان که این قطعنامه را معرفی کرده است، آن را پس گرفت.

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که کارزار انتخاباتی ترامپ در ابتدا پیگیری این قطعنامه را تایید کرده بود و خود رئیس‌جمهور سابق نیز تا زمانی که واکنش‌ها به این موضوع آغاز شد، از آن حمایت کرده بود.

ترامپ در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود گفت که کمیته ملی جمهوری‌خواهان نباید با این قطعنامه پیش برود و گفت که از این تلاش قدردانی می‌کند، اما «به خاطر وحدت حزب» با آن مخالف است و می‌خواهد فرآیند انتخاب نامزد در صندوق رای انجام شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزینی میشل اوباما با بایدن
هم‌زمان با ادامه پیروزی‌ها و پیشتازی‌های دونالد ترامپ در انتخابات‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های آمریکا برای معرفی نامزد نهایی این حزب، گزارش‌هایی منتشر شده درباره این‌که ممکن است فرد دیگری غیر از جو بایدن نماینده حزب دموکرات در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در برابر ترامپ باشد.

سیندی آدامز، یادداشت‌نویس نشریه نیویورک‌پست در گزارشی نوشت که میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ممکن است به‌جای بایدن از طرف حزب دموکرات وارد رقابت با ترامپ شود. 

به‌نوشته این تحلیلگر، میشل اوباما احتمالا کارش را از همین حالا آغاز کرده است. راجر جی استون، مشاور قدیمی ترامپ نیز پیش‌بینی مشابهی کرده است.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcdks0ozyt0fs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما