جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 414880
منبع : ورزش سه
فینال جام ملت‌های آسیا

قطر 3 - اردن یک / قهرمانی عنابی‌ها در شب شعبده‌بازی اکرم عفیف! / فیلم مراسم اهدای جام

پروژه ایران : تیم ملی قطر با هت‌تریک اکرم عفیف برای دومین دوره متوالی به قهرمانی رسید. قطر با شکست سه بر یک اردن به قهرمانی رسید تا این‌بار به عنوان میزبان مسابقات جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اکرم عفیف مهاجم تیم ملی قطر در این مسابقه هت‌تریک کرد و تا علاوه بر تاثیرگذاری در قهرمانی تیم ملی‌کشورش عنوان آقای گلی و به احتمال خیلی زیاد عنوان بهترین بازیکن جام را هم به دست بیاورد.
قطر 3 - اردن یک / قهرمانی عنابی‌ها در شب شعبده‌بازی اکرم عفیف! / فیلم مراسم اهدای جام
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، هیجان در فوتبال آسیا به اوج خود رسید و دو تیم قطر و اردن در فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت، این فینال تمام عربی در حالی برگزار می‌شود که اردنی‌ها با حذف تیم‌های مدعی مانند عراق و کره‌جنوبی به عنوان شگفتی ساز مسابقات به فینال رسیدند و عنابی‌ها هم با حذف ایران به این مرحله رسیدند.


با توجه به میزبانی عنابی‌ها و بازیکنان باتجربه‌تری که در اختیار دارند آنها را شانس اول قهرمانی می‌توان دانست اما از لحاظ فوتبالی و انگیزه‌ای که بازیکنان اردن دارند باید آماده هر نتیجه‌ای بود و شگفتی‌سازی که می‌تواند با جام شگفتی‌ را کامل کند.

دو تیم از خط حمله قدرتمندی بهره میبرند و در بازی‌های اخیر فوتبال هجومی به نمایش گذاشتند و پیش بینی می‌شود که این مسابقه یکی از بازی‌های زیبای جام ملت‌های آسیا باشد.

محل برگزاری: ورزشگاه لوسیل
داور: ما نینگ (چین)

ترکیب قطر:
مشعل برشام - لوکاس مندز - المهدی علی - طارق سلمان - محمد وعاد - حسن الهیدوس - احمد فتحی -  جاسم جابر - یوسف عبدالرزاق - اکرم عفیف - المعز علی

ترکیب اردن:
یزید ابولیلا - سالم العجالین - یزان العرب - عبدالله نصیب - محمود المردی - نور الروابده - نذار الرشیدان - احسان حداد - علی علوان - یزان النعیمات - موسی العتمری



هواداران اردن و قطر ساعت‌ها پیش از شروع مسابقه در مقابل ورزشگاه حضور پیدا کرده‌اند و با رسومات ملی کشورشان آماده شروع مسابقه هستند.

دقیقه 1: اردنی‌ها در همان دقیقه اول مسابقه صاحب یک ضربه آزاد شدند که ضربه الرشدان با فاصله زیاد از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 6: اکرم عفیف در موقعیت تک به تک البته از زاویه بسته قرار گرفت که ضربه‌اش تعریف چندانی نداشت و ابولیلا خیلی خوب زاویه را بسته بود و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 8: بازهم اکرم عفیف در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه فنی او از بین پاهای مدافع اردن عبور کرد اما یزید ابولیلا هوشیار بود و توپ را در آغوش کشید، عنابی‌ها 10 دقیقه ابتدایی را هجومی‌تر از اردن آغاز کرده‌اند.

دقیقه 15: ضربه راه دور یزان النعیمات به سختی توسط مشعل برشام برگشت داده شد.

دقیقه 19: حرکت پا به توپ اکرم عفیف به سمت دروازه اردن با بی احتیاطی عبدالله نصیب همراه شد و پنالتی به سود قطر گرفته شد، داور مسابقه پس از چک کردن صحنه توسط VAR تصمیم خود را تایید کرد و قطر صاحب موقعیت پنالتی شد.

دقیقه 21 - اکرم عفیف ( قطر 1 - 0 اردن ) : اکرم عفیف پشت ضربه قرار گرفت و ضربه زمینی و با دقت او به گل تبدیل شد تا عنابی‌ها خیلی زود از حریف پیش بیفتند.

https://video-vcdn.varzesh3.com/videos-quality/2024/02/10/D/qfxumfld.mp4

دقیقه 32: ضربه سر لوکاس مندز به شکل چکشی در آستانه ورود به دروازه اردن بود که ابولیلا به خوبی واکنش نشان داد و توپ به کرنر فرستاده شد.

اکرم عفیف پس از گلزنی خوشحالی جالبی انجام داد، او کارتی را از ساق ورزشی خود در آورد که یک طرف آن عکس خودش بود و طرف دیگر حرف S انگلیسی! او پس از گلزنی شعبده بازی انجام داد!



اکرم عفیف ستاره تیم ملی قطر با برانکارد از زمین مسابقه خارج شد و شرایط به شکلی بود که انگار او قادر به ادامه مسابقه نخواهد بود اما لحظاتی بعد به زمین مسابقه بازگشت و هواداران قطری با فریادهای بلند خوشحالی خود را از بازگشت او نشان دادند.

1989309

دقیقه 2+45: ضربه موسی التعماری از داخل محوطه جریمه با شیرجه مناسب و واکنش خوب مشعل برشام برگشت داده شد، این جدی ترین موقعیت اردن در نیمه نخست بود.

نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد

حسن الهیدوس و جاسم جابر از زمین مسابقه خارج شدند، عزیز هاتم و علی اسد جانشین آنها شدند.

دقیقه 53: ارسال روی دروازه قطر به شکل خطرناکی از بالای سر عبدالله نصیب عبور کرد تا اردنی ها در این صحنه هم به گل نرسند.

دقیقه 56: کار تیمی بازیکنان اردن با پاس النعیمات برای علی علوان همراه شد و ضربه آکروباتیک این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 61: ضربه بازیکنان اردن باز هم توسط برشام برگشت داده شد و در ادامه علی علوان با ضربه پشت پا با فاصله خیلی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 66: یزان النعیمات ( قطر 1 - 1 اردن ) : حملات دامنه دار اردنی ها در نهایت به گل تبدیل شد، یزان النعیمات داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بدون دخالت مدافعان قطر با ضربه روی پای محکم گل تساوی را به ثمر رساند.

https://video-vcdn.varzesh3.com/videos-quality/2024/02/10/D/nzfej434.mp4
دقیقه 71: دومین پنالتی برای قطر اعلام شد، صحنه مشکوک داخل محوطه با بازبینی VAR همراه شد و پنالتی به سود عنابی‌ها اعلام شد.

دقیقه 74 - اکرم عفیف ( قطر 2 - 1 اردن): اکرم عفیف برای دومین بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به گل تبدیل کرد تا خیلی زود دوباره قطر از حریف خود پیش بیفتند و کمتر از 20 دقیقه با قهرمانی فاصله داشته باشد!

https://video-vcdn.varzesh3.com/videos-quality/2024/02/10/D/utgnqcw4.mp4
دقیقه 85: یزان التعیمات در جریان بازی خطای بدون توپ روی مدافع قطر انجام داد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد، در ادامه صحنه مورد بازبینی قرار گرفت و داور صحنه را مورد بازبینی قرار داد و النعیمات خوش شانس بود که از زمین مسابقه اخراج نشود و همان کارت زرد را کافی دانست.

دقیقه 90 : حرکت در عمق اکرم عفیف با دریبل یزید ابولیلا همراه شد و بازهم صحنه مورد بازبینی VAR قرار گرفت و پنالتی سوم هم برای قطر اعلام شد!

https://video-vcdn.varzesh3.com/videos-quality/2024/02/10/D/zbytyvjq.mp4
دقیقه 3+90 -اکرم عفیف ( قطر 3 - 1 اردن):  اکرم عفیف برای سومین‌بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و فینال رویایی را پشت سرگذاشت، 3 گل و هت‌تریک در فینال جام ملت‌های آسیا!



تیم ملی قطر با نتیجه 3 بر 1 اردن را شکست داد و برای دومین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

1989354

اکرم عفیف در این مسابقه 2 پنالتی از بازیکنان حریف گرفت، 3 پنالتی به گل تبدیل کرد تا چهره شاخص این مسابقه باشد.

مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم قطر
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcc40q0x2bqs48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما