جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 415215
منبع : ايسنا

سندرز: اگر پول بیشتری به اسرائیل بدهم، مورد لعنت قرار می‌گیرم

پروژه ایران : سناتور برنی سندرز در مخالفت با کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو گفت اگر یک نیکل دیگر (سکه پنج سِنتی آمریکایی) به کابینه بنیامین نتانیاهو بدهد، مورد لعنت قرار خواهد گرفت و از همدستی آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد.
سندرز: اگر پول بیشتری به اسرائیل بدهم، مورد لعنت قرار می‌گیرم
سندرز: اگر پول بیشتری به اسرائیل بدهم، مورد لعنت قرار می‌گیرم
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، مجلس سنای آمریکا پس از ماه‌ها مذاکرات دشوار و در بحبوحه اختلافات سیاسی در حزب جمهوری‌خواه بر سر نقش ایالات متحده در خارج از کشور، بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد.

طبق گزارش مجله «دِ نیشن»، «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی در مجلس سنا ضمن مخالفت با این بسته کمکی و صدور رای مخالف بیان کرد: اگر یک نیکل دیگر به کابینه نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) بدهم تا جنگ علیه مردم فلسطین را ادامه دهد، مورد لعنت قرار خواهم گرفت.

این سناتور آمریکایی افزود: همانطور که بارها گفته‌ام، اسرائیل حق دفاع از خود را در برابر حماس دارد اما حقی ندارد کل مردم را نابود کند. من نمی‌توانم ویرانی ناشی از حمله بی‌امان اسرائیل به مردان، زنان و کودکان فلسطینی ساکن غزه را بپذیرم. علاوه بر تلفات، ۱.۷ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند و به‌طرز باورنکردنی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی غزه آسیب دیده یا ویران شده‌اند. این سطح از تخریب بی‌سابقه است. نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت آواره شده‌اند و نمی‌دانند به کجا بروند. بسیاری از این مردان، زنان و کودکان چندین بار آواره شده‌اند.

او خطاب به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای رئیس‌جمهور، بیشتر زیرساخت‌ها ویران شده است. تعداد بسیار کمی از چاه‌های آب یا نانوایی‌ها فعالیت می‌کنند. فاضلاب در خیابان‌ها جاری است. سرویس تلفن همراه یا در دسترس نیست یا به درستی کار نمی‌کند. بسیاری از تاسیسات در حملات هوایی آسیب دیده‌اند و بسیاری از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کشته شده‌اند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcfytdjtw6dy0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما