جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 415368

معرفی کتاب هزار‌‌توی کار خانگی

معرفی کتاب هزار‌‌توی کار خانگی
معرفی کتاب هزار‌‌توی کار خانگی
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، ؛ کتاب هزارتوی کار خانگی؛ چگونه مسیر تفاهم و آسایش را در میان کار‌های بی‌پایان خانه پیدا کنیم؟ توسط نجمه واحدی نوشته شده و انتشارات آموزه این کتاب را در ۳۰۴ صفحه و با قیمت ۳۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

اساس این کتاب پایان‌نامه نجمه واحدی، از فعالان شناخته‌شده حقوق زنان، است.

از پشت جلد:
«وقتی در مقابل «کار خانگی» قرار می‌گیریم- که به نظر می‌رسد ترجیح بر این است به آن «خانه‌داری» گفته‌شود و حتی از تصور کردنش به عنوان «کار» هم پرهیز می‌شود- در حقیقت، در مقابل مجموعه‌ای از کار‌های ریز و درشت قرار داریم. کار خانگی دقیقا به چه کار‌هایی گفته می‌شود؟ در واقع پاسخ به این پرسش به «مجموعه‌ای بی شکل و بزرگ» اشاره دارد از پختن غذا و شستن لباس گرفته تا تمیز کردن یخچال، مرتب کردن قفسه‌های انباری، تمیز کردن کلید و پریز‌های خانه، و ده‌ها کار ریز و درشت دیگر. وقتی کار خانگی را به عنوان موضوع پایان‌نامه دانشگاهم انتخاب کردم، امیدوار بودم با جستجو در مقالات و پایان‌نامه‌های دیگری که آنها هم به این موضوع پرداخته‌اند، به تعریفی دقیق و معجزه‌وار از کار خانگی برسم.

در این کتاب یافته‌های پژوهشم را با کمک گرفتن از صدای زنانی که خود به شکلی مشغول کار خانگی‌اند گام به گام بررسی خواهم کرد و در پاسخ به سه پرسش زیر به زوایایی از کار خانگی خواهیم پرداخت که شاید تا امروز از فرط «روزمرگی» آن از دید ما پنهان مانده‌است.

در فصل‌های این کتاب با هم خواهیم دید:
- هدف از انجام کار خانگی چیست؟
- کار خانگی شامل چه کارهایی می‌شود؟
- کار خانگی را چطور و چگونه می‌توان انجام داد؟»
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcepn8evjh8zxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین