جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 416703

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

پروژه ایران : شخصیت‌های سیاسی در پیامی رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی را تسلیت گفتند.
درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی
درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، شماری از شخصیت‌های سیاسی برجسته نظری، سرلشکر باقری، حسن روحانی، آملی لاریجانی، احمد جنتی و سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت دادند.

پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء
 
رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی (ره) موجب تأثر و اندوه خاطر گردید.
 
این روحانی پارسا و مجاهد که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تاثیرگذار در نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی کشور از جمله در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب، خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.
 
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.
 
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

آیت الله امامی کاشانی و رئیسی

رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله امامی‌ کاشانی را تسلیت گفت

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
 
«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
 
ارتحال روحانی جلیل‌القدر و مجاهد نستوه آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی‌ کاشانی، یار ثابت‌قدم انقلاب و امام (ره) و رهبری، موجب تأسف و تأثر شد.
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی در طول حیات بابرکت خویش به‌عنوان شخصیتی بااخلاق و متانت و عالمی بزرگوار در ترویج معارف اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام داشتند و در دوران نهضت اسلامی علیه رژیم ستم‌شاهی با نقش‌آفرینی فکری و انجام سخنرانی‌های روشنگرانه در مساجد تهران تلاش فراوانی در راه دشوار به‌ثمر نشستن آرمان‌های حق‌طلبانه و تحقق نظام اسلامی ایفا نمودند.
 
 ایشان همچنین در طول سال‌ها فعالیت مستمر، که با تعهد و دلسوزی همراه بود، کارنامه‌ای درخشان و ماندگار از خود برجای گذاشتند که ریاست مدرسهٔ عالی شهید مطهری، امامت موقت جمعه تهران، عضویت در شورای نگهبان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، بخش‌هایی از خدمات این مجاهد عالی‌قدر می‌باشد.
 
 اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، اساتید و طلاب مدرسهٔ عالی شهید مطهری، مردم شریف تهران و کاشان و بیت مکرم، برای این فقیه وارسته رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه برای درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 
رحلت فقیه عالیقدر و عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله محمد امامی کاشانی رضوان‌الله‌علیه مایه‌ی تالّم همه‌ی کسانی است که به مقام علمی و خدمات با ارزش ایشان به نظام اسلامی آگاه هستند.
 
سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای خطیر همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان،مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست دیوان عدالت اداری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و دبیری جامعه روحانیت مبارز تهران در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.
 
اینجانب مصیبت درگذشت این عالم برجسته را به خاندان مکرم و همه وابستگان و نیز به حوزه‌ی علمیه و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
 
غلامحسین محسنی اژه‌ای

تسلیت رئیس مجلس خبرگان رهبری برای درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی «طاب ثراه» موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

این عالم فرزانه که از پیشگامان نهضت امام خمینی «قدس سره» بود و بارها توسط ساواک دستگیر و بازداشت شد. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت های مختلف از جمله امامت جمعه تهران، شورای نگهبان و عضویت در تمام ادوار مجلس خبرگان رهبری در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزید و علاوه بر این مسؤولیت های سنگین هیچگاه از فضای درس و بحث و نشر معارف اهل بیت «علیهم السلام» جدا نشد و با مدیریت مدرسه عالی شهید مطهری در تربیت دانش آموختگان فرهیخته در حوزه علوم اسلامی از عمر پربرکت خویش مایه گذاشت.
 
اینجانب درگذشت این عالم بزرگوار را محضر حضرت صاحب(عج)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، اعضای محترم خبرگان رهبری، شاگردان و ارادتمندان ایشان، مردم شریف تهران ، خانواده محترم و کلیه وابستگان آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و سکینه را برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.
 
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

پیام تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

بسم الله الرحمن الرحیم
"إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ"

بیت مکرم مرحوم آیت الله محمد امامی‌کاشانی

سلام علیکم،
رحلت مبارزه نستوه، روحانی وارسته و استاد اخلاق حضرت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

آن روحانی عالی‌قدر عمر خود را در مسیر خدمت به اسلام، قرآن و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مجاهدت در رکاب امام راحل و نهضت اسلامی علیه رژیم منحوس پهلوی و سپس با پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرها و مناصب مختلف نظام اسلامی از جمله در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه موقت تهران و تولیت حکیمانه مدرسه عالی شهید مطهری و عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی سپری نمود و در همراهی و تبعیت از مقام معظم رهبری آثار و برکات الهام‌بخشی به‌ویژه برای نسل جدید حوزه و روحانیت به ودیعت نهاد.

فقدان آن عالم پرهیزگار و فقیه پارسا را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، خانواده مکرم، جامعه معزز روحانیت و آحاد شاگردان و علاقه‌مندان او تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خدای قادر متعال علو درجات و رحمت واسعه و همجواری آن فقیه فقید با امیر مومنان علی بن ابیطالب(علیه السلام) و صبر، شکیبایی و ثبات قدم مصیبت دیدگان و داغدیدگان ارجمند را طلب می‌کنم.

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

درگذشت عالم مبارز، معلم اخلاق و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظلّه‌العالی؛ آیت‌الله امامی کاشانی موجب تأثّر و تألّم فراوان شد.

این استاد حوزه‌های علمیه از تبار علم و از نسل علمایی بودند که محضر ستارگانی همچون آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) و حضرت امام خمینی(ره) را درک کرده و خاصّه در مدارس علمیه شهر تهران به تدریس علم و تربیت طلّاب اهتمام وافر داشتند و سال‌ها تولیت مدرسه عالی شهید مطهری -که از مراکز اصلی تربیت نیروی انسانی عالم و انقلابی بوده و هست- را عهده‌دار بودند که آثار و برکات تربیت‌شدگان ایشان برای اسلام و انقلاب ماندگار خواهد بود.
حضرت آیت‌الله امامی کاشانی همچنین سال‌ها در امام جمعه موقت شهر تهران بودند و خطبه‌های دلنشین ایشان در نماز جمعه شهر تهران همواره در یاد و خاطر مؤمنین نمازگزار خواهد ماند.

این مجتهد والامقام و مردمی از مؤسّسین جامعه روحانیت مبارز و همواره منشأ خدمات و برکات برای کشور بودند که تأسیس انجمن اسلامی دانش‌آموزان، ریاست دیوان عدالت اداری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی و عضویت در مجلس خبرگان رهبری، بخش دیگری از خدمات این فقیه نزیه به کشور بود.

تألیفات متعدد علمی از دیگر خدمات آیت‌الله امامی کاشانی بود که از جمله آن نگارش کتاب «خط امان» است که در دو جلد به چاپ رسیده و جلد اول آن در رابطه با ادله عقلی و فلسفی اثبات امام زمان(عج) و جلد دوم آن به نظریات ادیان مسیحی و یهودی درباره مصلح و منجی آخرالزمان است و ان‌شاءالله این ودیعه نفیس آن عالم منتظر برای اسلام و تشیّع؛ مقبول درگاه حضرت حجت ابن الحسن(عج) خواهد بود.

بدینوسیله مصیبت فقدان این عالم عامل و انقلابی را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه کشور، شاگردان و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای بیت محترم این عالم ربّانی آرزوی صبر و أجر و برای آن فقیه فقید علوّ درجات الهی را مسئلت دارم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

خبرارتحال آیت‌الله آقای محمد امامی کاشانی (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی از ابتدای نهضت و پس از انقلاب اسلامی همواره درخدمت اهداف نهضت امام و رهبری معظم انقلاب بودند و حضور در شورای نگهبان، مجلس خبرگان، جامعه روحانیت مبارز تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست دیوان عدالت اداری، امامت جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری را در کارنامه خویش دارند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علمای اعلام، طلاب حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن فقید سعید علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

پیام وزیر ارشاد درپی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و متقی، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی(طاب ثراه) موجب اندوه و تاسف شد.

این شخصیت گرانقدر و از سابقون نهضت امام راحل عظیم‌الشان (ره)، در مسئولیت‌های مختلف در نظام اسلامی منشا خیر و برکت بودند.

استاد وارسته و اسوه اخلاق و تهذیب نفس، اینک با کارنامه‌ای محشون از خیرات و مبرات به دیدار معبود شتافته، و در کنار اولیا، صلحا و صدیقین به آرامش ابدی رسیده است.

و حسن اولئک رفیقا

اینجانب درگذشت این یار و همراه عزیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و با ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، عموم علاقه‌مندان، و طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری، علو درجات آن فقیه وارسته را از درگاه الهی مسئلت دارم.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdciuqa5pt1azy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما