جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پروژه ایران : سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به کشتی آمریکایی که مورد اصابت موشک قرار گرفته و خدمه آن را ترک کردند، تایید کرد. یک مقام آمریکایی نیز از شلیک ۵ موشک بالستیک به این کشتی خبر داد.
یمن حمله به کشتی آمریکایی را تایید کرد / آمریکا: حوثی‌ها ۵ موشک بالستیک شلیک کردند
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به کشتی «ترو کانفیدنس» (True Confidence) در خلیج عدن را تأیید کرد و گفت که این عملیات با استفاده از چند موشک دریایی مناسب انجام شده و کشتی مورد نظر آتش گرفته است.

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد که این حمله به کشتی با پرچم باربادوس دو کشته بر جای گذاشته است که اولین تلفات از زمان آغاز حملات ارتش یمن به حساب می‌آید.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع کشتیرانی گزارش داده بود که بر اثر حمله به این کشتی آمریکایی سه ملوان مفقود و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک مقام مسئول آمریکا که نخواست نامش فاش شود به شبکه الجزیره گفت: «حوثی‌ها امروز ۵ موشک بالستیک به سمت کشتی True Confidence شلیک کردند.»

وی تصریح کرد: «حوثی‌ها (ارتش یمن) امروز ۵ موشک بالستیک ضد شتی طی دو روز گذشته شلیک کرده‌اند».

مقام آمریکایی تأکید کرد: «موشک شلیک شده امروز، هنگام عبور از خلیج عدن به کشتی با پرچم باربادوس اصابت کرد و خسارت زیادی به آن وارد کرد.».

وی در پایان از کشورهای مختلف جهان خواست تا در توقف حملات نیروهای مسلح یمن به ائتلاف آمریکایی ـ انگلیسی بپیوندند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcgtu9twak9qz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما