جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 417306
منبع : ايسنا
درگیری بر سر حجاب در قم

دادستان: کسی دستگیر نشده؛ دستور شناسایی عامل پخش فیلم صادر شد / واکنش دستیار رئیس جمهور

پروژه ایران : در پی درگیری یک روحانی با یک زن در درمانگاهی در قم، دادستان قم نیز با تکذیب پلمب درمانگاه گفته تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است اما دستور شناسایی عاملان پخش تصاویر درگیری صادر شده است. در همین حال دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نیز گفته «چه شده که روحانی طلبه برای امر به معروف، فیلم می‌گیرد و ... این موضوع نیازمند آسیب شناسی جدی است».
دادستان: کسی دستگیر نشده؛ دستور شناسایی عامل پخش فیلم صادر شد / واکنش دستیار رئیس جمهور
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در پاسخ به خبرنگاری درباره فیلم درگیری یک خانم یا فرد روحانی در درمانگاه قم، اظهار کرد: این فیلم کامل نبود اما از کلیت آن و دوقطبی ایجاد شده متاسفم؛ خشونت کلامی، مواجهه نازیبایی‌ است. هرچند بازداشت آن زن تکذیب شد اما موضوع را پیگیری می‌کنم. اینکه دو طرف با خشونت‌ با هم صحبت می‌کنند خوب نبود و مواجهه طرفین با هم نازیباست. شرایط آن مادر که نگران فرزندش است قابل درک است و شاید همین موضوع را قابل توجیه کند اما چه شده که روحانی طلبه برای امر به معروف، فیلم می‌گیرد و ... این موضوع نیازمند آسیب شناسی جدی است و قطعا به دو طرف نقد داشته و سعی دارم این گفت وگو ها را به سمت آرامی پیش ببرم.

وی تاکید کرد: باید با هم حرف بزنیم چون مردمی هستیم که نه یک روزه با حجاب و نه یک روزه بی‌حجاب شده‌ایم. با نوع مواجهه خود نباید خشونت ایجاد کنیم و باید در این باره بیشتر فکر کنیم.

پاد با اشاره به گذشت یکسال از یک حکم ابلاغ رییس جمهور مبنی بر تاسیس حوزه دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی و واگذاری این ماموریت به وی گفت: با این حکم فردی از جنس مردم و انقلاب اسلامی قرار است برای مردم کار کند و مجدانه پیگیر حقوق مردم از دستگاه‌ها هستم. هرچند نفس این حکم و جایگاه پر از چالش هست و بود و خواهد بود مگر اینکه همه با هم بتوانیم به نفع مردم و انقلاب خود کار کنیم.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد یکساله‌اش ارائه کرد و افزود: منطبق بر حکمم اقداماتی داشته‌ام؛ از جمله آزادی بیان، همچنین حق برپایی تجمعات و ... اقدام و پیگیری کرده‌ام. برای دفاع از حقوق مادی و معنوی زنان دفتری را طراحی کردیم.  برای دفاع از ملت ایران در مجامع بین‌المللی که دفتری تحت همین عنوان ایجاد کردیم. برخی اقدامات ما در دفاع از حقوق مردم بوده است البته برخی از آنها جنبه زیرساختی برای دفاع از حقوق مردم بوده است. بخشی از اقدامات ما روند سازی بوده یعنی مبتنی بر نگاه اصیل انقلاب بدنبال حقوق آزادیهای مردم بوده و هستم. نزدیک ۱۰۰ نامه در خصوص دفاع از حقوق مردم که دربرگیری ملی داشته، با قوا و دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها پیگیری و نامه‌نگاری داشته‌ام.


دادستان قم: در پرونده درگیری یک خانم با فرد روحانی در قم تاکنون کسی دستگیر نشده است
دادستان قم گفت: در پرونده درگیری یک خانم با فرد روحانی تاکنون کسی دستگیر نشده و در ارتباط با این موضوع پرونده قضایی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غریب دادستان قم در رابطه با ویدیو منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگیری بین یک خانم و یک فرد روحانی در یک درمانگاه اظهار کرد: در این رابطه دستورات قضایی لازم صادر و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در رابطه با این موضوع تاکنون فردی دستگیر نشده است و تحقیقات ادامه دارد.

دادستان قم همچنین گفت: شایعات در مورد پلمب درمانگاه و یا ابطال مجوز آن صحت ندارد و هیچ گونه اقدام محدود کننده‌ای انجام نشده است.

دادستان قم: دستور شناسایی عاملان پخش فیلم درمانگاه قم صادر شد

غریب در اظهار نظری دیگر با بیان اینکه در ارتباط با کلیپی که پخش شده دستورات لازم صادر شده است، گفت: دادستانی به محض اطلاع، نسبت به شناسایی اخلالگران در نظم، و همچنین شناسایی عناصری که تصویر را به رسانه‌های معاند منتقل کردند، صادر کرده است.

حجت‌الاسلام غریب ادامه داد: ما از آمرین به معروف که شرایط و مراتب آن را مراعات کرده باشند با جدیت حمایت می‌کنیم و در هر صورت به این موضوع قاطعانه، عادلانه و با سرعت رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ خداپرست بوده و مردم انتظار دارند معدود افرادی که بعضاً فرهنگ اسلامی را مراعات نمی‌کنند از این غفلت خارج شوند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdciuya5qt1azp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما