جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 417732
در خطبه های نماز جمعه ساری مطرح شد؛

امام جمعه ساری: رمضان ماه انس با قران و امام زمان است/ حضرت خدیجه اسوه صبر وایثار

پروژه ایران : نماینده ولی فقیه در مازندران ماه رمضان را ماه انس با قران و امام زمان (عج) دانست.
خطیب نماز جمعه ساری
خطیب نماز جمعه ساری
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نماز بهترین یار و یاور انسان است و صبر در زندگی نیز بسیار راهگشا و پیروزی موفقیت در پرتو صبر است.

وی روزه را مصداق بارز صبر بیان کرد و گفت: ماه رمضان مهمان بسیار گرامی محسوب می‌شود که انسان در آن مهمان خداوند است و باید با این مهمان برخورد خوبی داشته باشیم و ارزش آن را نگهداری کنیم و هنجارشکنی نکنیم.

وی با بیان اینکه افطاردهی در ماه مبارک رمضان دارای خیر و برکت است بر لزوم برپایی سفره‌های ساده افطاری تاکید کرد و گفت: ادارات نباید از بودجه دولتی اقدام به برپایی سفره‌های افطاری کنند و علاوه بر این نباید سفره‌های تشریفاتی آنچنانی پهن شود.

امام جمعه ساری ماه رمضان را ماه انس با قرآن معرفی کرد و گفت قرآن باید در بطن زندگی ما جاری داشته باشد و علاوه بر این باید به قرآن ناطق و حضرت منجی عالم بشریت هم توجه داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید با امام زمان (عج) انس داشته باشم از مسئولان خواست تا بر نرخ اجناس و ارزاق نظارت بیشتری داشته باشند و از برخی گرانی‌های بی‌رویه و غیرمعمول انتقاد کرد و گفت: نظارت بر بازار اجناس باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به صدور قبض‌های نامتعارف در سال جاری اظهار کرد: باید بر نرخ‌ها و تعرفه‌های انرژی هم نظارت شود.

نماینده ولی فقیه تاکید بر اینکه باید برای تحقق راهبردهای ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری تلاش کنند، گفت: در ماه مبارک رمضان و نوروز باید حرمت این ماه داشته شود و تفریحات سالم باشد و ایام قدر و ماه روزه باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال شاهد حوادث ناگواری بودیم، ادامه داد: این حوادث مصدومان زیادی را در پی داشته است.

حضرت خدیجه اسوه صبر و ایمان است

حجت الاسلام و السلمین لائینی با اشاره به مناسبت‌های پیش روی و سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) از وی به عنوان اسوه صبر و ایمان یاد کرد و گفت: همچنین اسوه گذشت و ایثار و فداکاری بوده است.

وی همچنین سالروز ارتحال فرزند حضرت امام راحل تسلیت گفت و ملی شدن صنعت نفت را گام مهم و بسیار بزرگی در کشور دانست و افزود ملی شدن اصل حکومت را مهمتر از ملی شدن صنعت نفت خواند و گفت: هنر حضرت امام این بود که اصل حکومت را بر پایه دین بنا نهاد و انقلاب باشکوه اسلامی را رقم زده است.

وی حمله به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب بی گناه را توسط عمال رژیم شاهنشاهی محکوم کرد و گفت: مسؤولان باید به مردم توضیح دهند که برای تحقق شعار سال چه کاری کردند و باید گفت که هفت هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال در دولت کنونی احیا شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران کشتار بیش از ۳۱ هزار انسان بیگناه را در غزه توسط رژیم کودکش صهیونیست محکوم کرد و گفت: ۷۰ هزار تن بمب طی ۱۶۰ روز گذشته روی مردم غزه ریخته شد ولی مردم غزه با استقامت به نبرد و دفاع می‌پردازند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcbfzba5rhb8zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما