يکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ , 10 Nov 2024
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 419154
منبع : ايسنا

بورل: حملات در دریای سرخ هزینه حمل‌ونقل به اروپا را ۲ برابر کرده است

پروژه ایران : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارائه توضیحاتی درباره ماموریت دریایی اروپا در دریای سرخ، مدعی شد که حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌ها در این منطقه، هزینه‌های بیمه کشتیرانی و حمل‌ونقل کانتینرها به چین را افزایش داده است.
بورل: حملات در دریای سرخ هزینه حمل‌ونقل به اروپا را ۲ برابر کرده است
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) مدعی شد که ماموریت ویژه دریایی اتحادیه اروپا به نام «اسپایدز» تاکنون ۱۱ حمله نیروهای مسلح یمن را دفع کرده و در حدود ۷۰ کشتی را از زمان آغاز آن در اواخر فوریه اسکورت کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که بورل در یک نشست خبری در بروکسل گفت: تا کنون، چهار کشور عضو، ناوهای محافظ خود را برای این ماموریت اعزام کرده‌اند و ۱۹ کشور عضو نیز با حضور کارکنانشان در فرماندهی عملیاتی و فرماندهی نیروها کمک می‌کنند. این ماموریت با گذشت کمتر از دو ماه از آغاز آن، ۶۸ کشتی را اسکورت کرده و ۱۱ حمله انجام داده است.

نیروهای مسلح یمن در پی تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تا زمان متوقف شدن حملات آن در نوار غزه هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمن از آن موقع، ده‌ها حمله علیه کشتی‌ها در منطقه انجام داده‌اند که حملات متجاوزانه آمریکا و انگلیس به خاک یمن به بهانه متوقف کردن این حملات را در پی داشته است.

اتحادیه اروپا در ۱۲ فوریه تصمیم خود برای آغاز ماموریت اسپایدز را با هدف تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ اعلام کرد. این ماموریت به طور رسمی در ۱۹ فوریه با دستور کاری یک ساله و بودجه ۹ میلیون یورویی آغاز شد.

بورل گفت که ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در اقدامات علیه نیروهای مسلح یمن مشارکت نخواهد کرد، بلکه تنها امنیت دریانوردی را تامین می‌کند.

بورل هم‌چنین با اشاره به ضرورت تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ در نتیجه این حملات، گفت: حملات حوثی‌ها (نیروهای مسلح یمن) به مسیر دریانوردی که باعث می‌شود ترافیک دریایی به سمت دماغه امید نیک تغییر مسیر دهد، به معنی ۱۰ الی ۱۴ روز سفر بیشتر است. هزینه انتقال یک کانتینر از چین به اروپا دو برابر شده و هزینه بیمه کشتیرانی نیز تا ۶۰ درصد افزایش داشته است.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcbs9baarhb88p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما