جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 422458
منبع : ايسنا

غربالگری روان‌شناختی ۵.۳ میلیون دانش‌آموز

پروژه ایران : مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از آبان ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز غربالگری شده‌اند گفت: طبق تکالیف قانونی آموزش و پرورش، در سال­‌های آینده با فراهم شدن زیر ساخت­‌های لازم، غربالگری برای تمامی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
غربالگری سلامت دانش آموزان
غربالگری سلامت دانش آموزان
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، امیر تجلی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون غربالگری پایه روان شناختی برای پایه­‌های سوم و پنجم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم برگزار شده است گفت: در پایه اول ابتدایی، آزمون غربالگری پیش‌بینی اختلالات یادگیری انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت­‌ها این آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای ۶ پایه در نظر گرفته شد افزود: برنامه‌ریزی شده که طبق تکالیف قانونی آموزش و پرورش، در سال­‌های آینده با فراهم شدن زیر ساخت­‌های لازم، برای تمامی دانش‌آموزان اجرا شود، البته نیازمند کمک تمامی دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد هستیم.
 
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش ‌آموزان پایه هفتم و هشتم از ۲۵ آبان تا ۲۰ بهمن ماه سال گذشته مهلت شرکت در غربالگری را داشتند ادامه داد: غربالگری مقطع ابتدایی (اول، سوم و پنجم) از ۲۵ بهمن ماه تا پنجم خرداد ماه انجام شده است.
 
تجلی نیا با بیان اینکه غربالگری در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش ­آموزان (نماد) که در بستر پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir قرار دارد انجام می‌شود گفت: از آبان ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر غربال شدند.
 
وی با بیان اینکه با عنایت به ماده ۴۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و تکالیف قانونی آموزش و پرورش در این زمینه و همچنین سند ائتلاف برنامه ملی نماد، غربالگری با هدف شناسایی به موقع مشکلات، اختلالات و آسیب­‌های روانی اجتماعی انجام می‌شود افزود: پس از غربال اولیه، دانش ‌آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت دریافت خدمات مصاحبه تشخیصی و همچنین در صورت تایید شدن مشکل یا اختلال، جهت دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره به مراکز مشاوره و سایر مراکز برون سازمانی ارجاع می‌شوند.
 
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش هدف از این کار را کمک به دانش آموزان و والدین و همچنین کارکنان مدارس در راستای پیشگیری و مداخله بهنگام و موثر دانست.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdccpiq042bqi08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما