جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 424098
منبع : ايرنا

پیروزی راست‌های افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

پروژه ایرانی : بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب ۳۴.۲ درصد آرا صدرنشین شد و توانست اردوگاه ماکرون را شکست دهد.
انتخابات در فرانسه
انتخابات در فرانسه
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، حزب «اجتماع ملی» متعلق به مارین لوپن صدرنشین انتخابات پارلمانی فرانسه شد و بعد از آن حزب چپ‌گرای «جبهه جدید مردمی» با ۲۹.۱ درصد و بعد ائتلاف میانه‌روی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تنها با کسب ۲۱.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.
 
به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، بر این اساس، حزب اجتماع ملی از ۵۷۷ کرسی، ۲۴۰ تا ۲۷۰ کرسی را به دست می‌آورد که اکثریت است و جبهه جدید مردمی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کرسی و ائتلاف میانه‌روی ماکرون ۶۰ تا ۹۰ کرسی در پارلمان خواهد داشت.
 
مارین لوپن پیروزی خود را در دور اول انتخابات پارلمانی اعلام کرد و گفت: «اردوگاه ماکرون عملا از بین رفته است.»
 
در این میان، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار تشکیل «ائتلاف بزرگ» برای مقابله با احزاب راست افراطی شده است. امانوئل ماکرون به تیم خود دستور داده است تا وضعیت هر حوزه انتخاباتی کشورش را بررسی کند تا ائتلاف‌هایی برای مقابله با راست افراطی پیدا کند که در مرحله اول انتخابات زودهنگام پارلمانی پیروز شده است. طبق گزارش‌ها، ماکرون امروز دوشنبه یک نشست راهبردی در کاخ الیزه برگزار خواهد کرد تا در مورد نتایج انتخابات گفت‌وگو کند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdceoe8evjh8w7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما