جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 426649

چند پیشنهاد برای کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای

پروژه ایرانی : یک کتابخوان حرفه‌ای در واقع دارای مجموع ویژگی‌های خاص است. سرعت خواندن، سطح درک مطلب، عمق درک متن نوشته شده، همه به ایجاد یک خواننده خوب کمک می کند؛ اما کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای چه می‌خوانند؟
کتاب
کتاب
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، در این گزارش چند اثر را به شما معرفی می‌کنیم:
 
برادران کارامازوف
 
کتاب برادران کارامازوف اثری پرآوازه از نویسنده‌ی مشهور روس فئودور داستایوفسکی است که با صدای آرمان سلطان زاده روایت می‌شود. این کتاب یکی از اثربخش‌ترین و فلسفی‌ترین رمان‌های جهان به شمار می‌رود.
 
در باب کتاب برادران کارامازوف (The Brothers Karamazov) نقدهای بسیاری نوشته شده که اکثریت آن‌ها اعلام کرده‌اند، این کتاب به راستی برجسته‌ترین اثر فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) است که در سال‌های پایانی عمر او نوشته شده و قصد او، نوشتن وصیت‌نامه‌ای برای کل جهان بوده است.
 
داستایوفسکی در این رمان با تکنیک‌های ادبی از الهیات، وجود خدا و اختیار و اخلاقیات سخن می‌گوید. او از عقاید خویش می‌نویسد و به بررسی بسیاری از عقاید می‌پردازد. فضای این رمان سرشار از طغیان است، جدالی بین شک و ایمان، خوبی و بدی و مفاهیمی عمیق از جمله بخشش، گناه، رستگاری، عذاب کشیدن و بسیاری دیگر...
 
گوژپشت نتردام: نتردام پاریس
 
عشق ویکتور هوگو به شهر پاریس و کلیسای جامع آن را می‌توان در تک‌تک واژه‌های کتاب صوتی گوژپشت نتردام احساس کرد. این نویسنده‌ی فرانسوی در یکی از درخشان‌ترین آثار ادبیات کلاسیک، داستان عشق سه مرد به زنی زیبا را روایت می‌کند که خود دل به مردی دیگر باخته. هوگو اثر خود را برای انسان رنج‌دیده‌ای نگاشت که واژه‌ی «سرنوشت» را بر دیوار کلیسای نتردام حک کرده بود.
 
بیگانه
 
آلبر کامو در کتاب بیگانه داستان زندگی یک مرد فرانسوی - الجزایری به نام مرسو را روایت می‌کند که به جرم کشتن مردی فرانسوی به اعدام محکوم شده است. کتاب نامبرده دو بخش را در بر می‌گیرد: قبل و بعد از وقوع قتل. گفتنی است اثر حاضر در سال 1957، جایزه‌ی نوبل ادبیات را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.
 
ابیگیل
 
پرطرفدار‌ترین رمان نویسنده‌ی نامدار مجارستانی، ماگدا سابو. کتاب صوتی ابیگیل یک رمان ماجراجویانه درباره‌ی دختر نوجوانی است که در طول جنگ جهانی دوم به مدرسه‌ای مذهبی در شرق مجارستان فرستاده می‌شود. این کتاب در سال 2005 به‌عنوان ششمین رمان محبوب در مجارستان انتخاب شد.
 
مرگ ایوان ایلیچ
 
داستانی که در کتاب مرگ ایوان ایلیچ می‌خوانید، شاید به‌ظاهر کوتاه، ساده و سرراست باشد؛ اما شما را با سؤالی تلخ تنها می‌گذارد: به‌راستی زندگی چه معنایی دارد؟ لئو تولستوی در این اثر زندگی مردی به نام ایوان ایلیچ را روایت می‌کند که بر اثر حادثه‌ای ساده، در بستر مرگ افتاده است و آخرین روزهای عمرش را سپری می‌کند. او در زمان احتضار، به دنبال معنای زندگی می‌گردد. این اثر تولستوی در فهرست صد کتاب کلاسیک جهان جای گرفته است.
 
همیشه شوهر
 
داستان‌های فئودور داستایوفسکی همیشه به نگاه ریزبینانه‌‌ای که به جامعه و روان انسان‌ها دارند، معروفند. کتاب همیشه شوهر یکی از بهترین آثار این نویسنده‌ی سرشناس روس است. در این اثر به همراه نویسنده وارد اوهام و افکار شخصیت‌ها می‌شویم و با یک مثلث عشقی روبه‌رو می‌گردیم که تمام داستان بر اساس آن نوشته شده است؛ داستان مردی که بعد از مرگ همسرش، به رابطه‌ی مخفیانه‌ی او با مردی دیگر پی می‌برد.
 
پدران و پسران
 
با کتاب پدران و پسران به جامعه‌ی روسیه‌ی قرن نوزدهم سفر می‌کنید. ایوان تورگنیف در مشهورترین رمان خود، کمدی و تراژدی، عشق، سیاست و از همه‌ مهم‌تر شکاف بین دو نسل را به تصویر می‌کشد. آرکادی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، همراه با دوستش، بازارف، به روستای پدری برمی‌گردد. اما این جوان پیرو مکتب نهیلیسم، به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند ارزش‌های جامعه‌ای را که پدرانش یک عمر در آن زندگی کرده‌اند، درک کند.
 
گزارشگر : سهیلا صدیقی
https://theiranproject.com/vdci5qa53t1arq2.cbct.html
# تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما