جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 427035

بیانیه‌ی خبرنگاران میراث فرهنگی خطاب به صالحی امیری

پروژه ایرانی : جمعی از خبرنگاران حوزه‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار بیانیه‌ای موضوعاتی را با وزیر جدید این وزارتخانه در میان گذاشتند.
وزارت میراث فرهنگی
وزارت میراث فرهنگی
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، جمعی از خبرنگاران حوزه‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار بیانیه‌ای موضوعاتی را با وزیر جدید این وزارتخانه در میان گذاشتند. در بخش‌هایی از این بیانیه 10 ماده‌ای خطاب به سید رضا صالحی امیری آمده است: ۱- از حد و حدود قانونی حریم آثار تاریخی کشور کوتاه نیایید! یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های ما تغییرات در حرایم میراث ایران است؛ خط‌قرمز همه ما می‌بایست حفظ عرصه و حریم بافت‌های تاریخی باشد.

۲-لازم است در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان از اندیشه‌های جمعی بدنه کارشناسی درون‌سازمانی، نخبگان سه حوزه فعال در خارج از وزارتخانه و از نظرات کارشناسی خبرنگاران تخصصی این حوزه استفاده شود.۳- لزوم خارج‌کردن وزارتخانه از حیاط‌ خلوت سیاسی ۴. توجه به ظرفیت تشکل‌ها و امور مجامع و تقویت همه تشکل‌های غیردولتی و صنف‌های تخصصی و مشاوره گرفتن از آنها ۵. ایستادگی قانونی در برابر حفاران غیرقانونی ۶. برخورد با کاسبان میراث ۷. پاسخگویی و دردسترس‌بودن شخص وزیر و قائم‌مقام ایشان و همه معاونین در مقابل خبرنگاران ۸. رسیدگی به داد مظلومان صنایع‌دستی ۹. رفع کاستی‌های حوزه گردشگری و ۱۰. رنگ‌زدایی از زیر ساخت‌ها و ارتقا برخی از نمایندگی‌ها به اداره، مرمت اصولی بناها، ضرورت استعلام گرفتن همه دستگاه‌ها از وزارتخانه پیش از انجام هر پروژه‌ای، توجه به کیفیت پروژه‌های گردشگری، توجه به مقوله ثبت ملی، توجه‌کردن به انجام پژوهش‌ها در تمام موارد، توجه‌کردن به موضوع مردم‌شناسی که پایه و اساس بسیاری از امور است و همچنین پاسخگویی دقیق و کارشناسی به همه استعلام‌های ذی‌نفعان. 
 
 خبرنگارانی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، به این شرح اعلام می‌شود: ۱- مجتبی گهستونی ۲- نفیسه حاجاتی ۳- ماندانا خرم ۴- منوچهر دین‌پرست ۵- مطهره کشاورز محمدیان ۶- سمیرا محب علی ۷- مریم جلیلوند ۸- سمیرا قاسمی ۹- نادر نینوایی ۱۰- رضا پور زارعی ۱۱- فاطمه رهبر ۱۲- معصومه دیودار ۱۳- آناهید خزیر ۱۴- محمدحسن سلیمانی ۱۵_ علیرضا رمضان‌پور ۱۶- افشین مجلسی ۱۷- مهدی گوهری ۱۸- سیمین ثقفی ۱۹- مریم مقدم ۲۰- الهام گوران ۲۱- مهرداد حمزه ۲۲- نفیسه کلهر ۲۳- سعید فتوحی ۲۴- سید محسن هاشمی ۲۵- لیلا ضامنی ۲۶- نگار جمشیدنژاد ۲۷- نیلوفر منصوری ۲۸- صدیقه نژاد قربان ۲۹- اشکان بروج۳۰_احمدرضا معراجی۳۱_بهنام صابرنعمتی
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcipya5wt1aru2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما