چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ , 25 Sep 2024
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 428723
منبع : ايسنا
آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است

پزشکیان در گفتگو با CNN: اسلحه و موشک را تنها برای دفاع از خودمان تولید می کنیم /باید اسرائیل را وادار کرد که از این غلط‌ها نکند

پروژه ایرانی : رئیس‌جمهوری گفت: ولی این خطر وجود دارد که آتش اتفاقاتی که می‌افتد کل منطقه را بگیرد و منجر به کارهای دیگر شود که باید جلویش را گرفت و اسرائیل را وادار کرد که از این غلط‌ها نکند.
پزشکیان در گفتگو با CNN: اسلحه و موشک را تنها برای دفاع از خودمان تولید می کنیم /باید اسرائیل را وادار کرد که از این غلط‌ها نکند
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، مسعود پزشکیان در سفر به نیویورک در بخشی از گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد: آن‌چه که در لبنان اتفاق افتاد، یک فاجعه انسانی است. قبل از پاسخ حزب‌الله،‌ باید سازمان ملل و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، رژیم صهیونیستی را وادار کنند که سر جای خودش بنشیند.

وی افزود: هر انسانی در دنیا با دیدن چنین فجایعی شرمنده می‌شود؛ حالا حزب‌الله چکار خواهد کرد؟ طبیعتا در مقابل آن هواپیماهایی که می‌آیند و بمباران می‌کنند چه کار می‌تواند بکند؟ مجبور است با چیزی که دارد، دفاع کند.

پزشکیان گفت: ولی این خطر وجود دارد که آتش اتفاقاتی که آنجا می‌افتد کل منطقه را بگیرد برای دنیا و برای آینده کره زمین خطرناک باشد و منجر به کارهای دیگر شود که باید جلویش را گرفت، باید اسرائیل را وادار کرد که از این غلط‌ها نکند.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش مجری که اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ به موشک‌باران شدن از سوی حزب‌الله است، تصریح کرد: شما باور می‌کنید؟ در غزه همین اسرائیل چقدر آدم کشته است؟ بیش از ۴۱ هزار نفر را کشته است. چه کار کردند با اسرائیل که دارند زن و بچه و مدرسه‌ای و پیر و جوان و بیمارستان و درمانگاه را بمباران می‌کنند؟

وی افزود: در تمام مدت جنگ چند نفر از اسرائیل مردند؟ که آنان دارند این میزان افراد را در غزه بمباران می‌کنند؟ بچه‌ها و زنان و پیران و کسانی که در بیمارستان هستند مگر کسی را کشته‌اند؟ همین امروز در سازمان ملل می‌گفتند ۲۰۰ نفر از اعضای سازمان ملل را شهید کرده‌اند. چه کسی حرف‌های اسرائیل را باور می‌کند؟

پزشکیان تصریح کرد: ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، آمریکایی‌ها به دروغ می‌گوید که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است. آنان اطلاعات غلط از ما به دنیا پمپاژ می‌کنند.
  
وی یادآور شد: ایران برجام را پذیرفت و در حال عمل به آن بود، اگر دنبال بمب هسته‌ای بودیم که آنان می‌گویند، نمی‌آمدیم برجام را بپذیریم. آژانس انرژی اتمی بیشترین نظارت را بر فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشت. از کل دنیا از کشور ما بازبینی و بازرسی کردند و دیدند که طبق آن چارچوب عمل کردیم.

پزشکیان گفت: ما اگر اسلحه و موشک تولید می‌کنیم تنها به دنبال دفاع از خودمان هستیم. در زمان جنگ تحمیلی صدام حسین با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی شهرهای ما را موشک‌باران می‌کردند و بمب شیمیایی بر سر ما می‌ریخت، ما بی‌دفاع بودیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: ایران برای اینکه از خود دفاع کند باید قدرت نظامی بالایی داشته باشد تا دشمنان این کشور نتوانند ما را تهدید کنند. هر کاری خواهیم کرد تا دشمنان نتوانند ما را تهدید کنند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی هم ترور می‌کند و هم به کشورهای دیگر حمله می‌کند و هم هرجا که دلش خواست می‌رود و انسان‌ها را راحت می‌کشد. بزرگترین تروریست موجود در دنیا اسرائیل است. آمار تعداد کسانی که اسرائیل هر روز با موشک، پهپاد و آدم‌هایش ترور می‌کند را به دست بیاورید تا ببینید چگونه است؟

پزشکیان تاکید کرد: در خود ایران وقتی من می‌خواستیم تازه رئیس‌جمهوری شوم در جریان تحلیف و شب آن روز اسماعیل هنیه را در تهران، زد. طبق کدام قانون بین‌المللی می‌توان این کار را کرد؟ تروریست واقعی رژیم صهیونیستی است، کسانی که از مملکت و سرزمین خود دفاع می‌کنند،‌ از نظر اسرائیل تروریست هستند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آمار ترورهای این رژیم را با عملیات‌های نیروهایی که آن‌ها را تروریست می‌نامند مقایسه کنید. آن وقت می‌توان به دنیا گفت چه کسانی تروریست هستند و چه کسانی ضدحقوق بشر هستند و انسانیت را زیر پا گذاشته‌اند و ارزشی برای آن قائل نیستند؟

رئیس‌جمهوری یادآور شد: من اصولی دارم و آن حق و عدالت است. به حق و عدالت معتقدم. برای پیاده‌سازی حق و عدالت در جامعه، منطقه و دنیا نیاز به اصلاحات داریم؛ امکان ندارد همچون گذشته عمل کرد و انتظار تغییر داشت.

وی ادامه داد: در جامعه حقوق و حقوق عده‌ای نادیده گرفته می‌شود. در سرزمین‌هایی که زندگی می‌کنیم عدالت در خیلی از جاها وجود ندارد. باید در جامعه حق همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن باور، نژاد، اعتقاد و جنسیت، داده شود.

پزشکیان اظهار: کرد این نه تنها اعتقاد من که دستور خداست. بنا بر دستور خداوند،‌ عدالت باید اجرایی شود؛ شنائت و بدی یک گروه باعث نشود عدالت نکنید. این به حق نزدیکتر است. باید با همه چه دوست و چه دشمن بر اساس عدالت رفتار کرد. برای اجرایی‌شدن این اصول نیاز به تغییر و اصلاحات که باید خود را با آن تطبیق دهیم.
 
 وی یادآور شد: اسلام بر اساس حفظ حقوق و رعایت انصاف و عدالت انسان‌ها و برادری بنا شده است. اگر قرار است انقلابی را توسعه دهیم باید اول خودمان را اصلاح کنیم قبل از اینکه به دیگران بگوییم آن چیزی شوید که ما می‌خواهیم.
 
پزشکیان تصریح کرد: هروقت ما خودمان خوب شدیم. دیگران ببینند که ما همه چارچوب‌های انسانی را رعایت می‌کنیم. اگر با انسان‌ها فارغ از هر نژاد و جنسیتی انسانی برخورد کنیم ناخودآگاه جذب باور و اعتقاد ما خواهند شد.

رئیس‌جمهوری گفت: اسلام و باور را نمی‌توان با زور منتقل کرد بلکه با رفتار درست می‌توانیم آن را نشر دهیم. موضوعی که می‌تواند منجر به رشد انسان‌ها شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcdxj0osyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما