جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ , 27 Sep 2024
پروژه ایرانی : فایننشال تایمز گزارش داد، فرماندهان اوکراینی به طور فزاینده‌ای نگران سربازان جدیدی هستند که به صورت ضعیفی آموزش دیده و اغلب از مواضع خود فرار می‌کنند.
فایننشال تایمز: نیروهای جدید اوکراینی از پست‌های خود فرار می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، این روزنامه همچنین نوشت: «چهار فرمانده، یک معاون فرمانده و ۱۲ سرباز از چهار تیپ اوکراینی به فایننشال تایمز گفتند که سربازان جدید مهارت‌های رزمی و انگیزه اولیه ندارند و اغلب زمانی که مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند از مواضع خود فرار می‌کنند.»

این روزنامه در ادامه نوشت، فرماندهان تخمین زدند که ۵۰ تا ۷۰ درصد از نیروهای جدید پیاده نظام طی چند روز پس از شروع اولین حضور خود در میدان نبرد کشته یا زخمی شده‌اند.

یکی از معاونان نیروهای ارتش اوکراین در تیپ مکانیزه ۷۲ این کشور مستقر در نزدیکی شهر «اوگلدار» در دونتسک گفت: «وقتی نیروهای جدید به این موقعیت می‌رسند، بسیاری از آنها در اولین انفجار یا شلیک گلوله فرار می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «ما در زمانی که نیروها جابجا می‌شوند، بیشتر آسیب پذیر هستیم.»

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: «سن یک نگرانی کلیدی است زیرا سربازان کارکشته با مردانی که اکثرا مسن‌تر و بدون تجربه و وضعیت بدنی بدتری دارند، جایگزین می‌شوند و حمل تجهیزات سنگین برایشان دشوار است. فرماندهان در منطقه و تحلیلگران نظامی هشدار داده‌اند که نیروهای تازه اعزام شده انگیزه بالایی ندارند، از نظر روانی و جسمی آماده نیستند و در نتیجه با سرعت نگران کننده‌ای کشته می‌شوند.»

منابع مطلع همچنین به فایننشال تایمز گفتند، مشکلات حتی قبل از اینکه نیروهای استخدام شده به میدان نبرد برسند، شروع می‌شود. فرماندهان می‌گویند که سربازان تازه اعزام شده فاقد آموزش هستند. یکی از آنها توضیح داد که مربیان نظامی خودشان تجربه واقعی نبرد ندارند، بنابراین آنچه را که تازه‌کاران برای جنگیدن و مهمتر از آن برای زنده ماندن باید بدانند، به آنها آموزش نمی‌دهند.

یکی از فرماندهان گفت: «برخی از نیروهای جدید حتی نمی‌دانند چگونه تفنگ‌های خود را نگه دارند.»
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcd5j0ojyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما