پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ , 10 Oct 2024
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 429495
منبع : ایلنا

زنگنه: دست نتانیاهو از توجیهات واقعی خالی است و به مباحث مالیخولیایی متوسل می‌شود

پروژه ایرانی : تحلیل‌گر مسائل منطقه گفت: تغییر نام جنگ از شمشیر‌های آهنین به جنگ رستاخیز از سوی نتانیاهو نشان‌دهنده نوعی مالیخولیا در شخصیت اوست. این موضوع نشان می‌دهند دست نتانیاهو از توجیهات واقعی و حتی ژئوپولیتیک خالی است و به مباحث مالیخولیایی متوسل می‌شود.
صباح زنگنه
صباح زنگنه
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با راهکار‌های توقف جنایات رژیم صهیونیستی و حرکت به سوی آتش‌بس در منطقه، گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر تلاش می‌کنند که ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند و فشارهای تبلیغاتی و سیاسی نیز علیه دولت اسرائیل آغاز شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که نتانیاهو و احزاب تندرویی که با او متحد شده‌اند، هنوز به صرافت توقف جنگ نرسیده‌اند. گرچه این روند نمی‌تواند به‌طور طولانی‌مدت ادامه یابد، زیرا نیاز اسرائیل به تسلیحات غربی، اروپایی و آمریکایی بسیار زیاد است و این رژیم به تنهایی هرگز قادر نبوده که یک سال به مقاومت ادامه دهد. بنابراین، این تحریم‌ها و توقف فروش تسلیحات، رژیم اسرائیل را در تنگنای تهیه تسلیحات و مهمات قرار خواهد داد.
 
هماهنگی با کشورهای منطقه می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد
 
وی با اشاره به رایزنی‌های ایران در منطقه ادامه داد: علاوه بر این، مقاومت مردم غزه، کرانه باختری، رود اردن و لبنان به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است. نیروهای رژیم صهیونیستی که به شمال سرزمین اشغالی، یا به تعبیری به جنوب لبنان اعزام شده بودند، غالباً در دام نیروهای حزب‌الله گرفتار شده‌اند و در این کمین‌ها، تعداد قابل توجه و متنابهی از افراد، تسلیحات و تانک‌های آنان منهدم شده است. این وضعیت باعث ایجاد یأس و ناامیدی در میان نیروهای اسرائیلی شده است. بدون شک، هماهنگی با کشورهای منطقه می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، زیرا تشریح وضعیت و پیامدهای آن برای این کشورها می‌تواند آن‌ها را نسبت به آینده تاریکی که رژیم صهیونیستی برای دیگر کشورها ایجاد خواهد کرد، آگاه‌تر سازد.
 
جهان باید به این نتیجه برسد که یک گروه عصیان‌گر و زبان نفهم بر فلسطین اشغالی حاکمیت دارند
 
این تحلیل‌گر روابط بین‌الملل گفت: کشورهای همسایه ایران و لبنان ضرورت دارد که از ورود آسیب به این دو کشور جلوگیری کنند، چراکه ناگزیر باید از فضای این همسایه‌ها عبور کنند. اگر این کشورها ممانعت کنند، قطعاً رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود به مناطق مختلف آسیب وارد کند. همچنین، این کشورها باید به متوقف‌سازی معادلات و معاملات اقتصادی خود با رژیم اسرائیل اقدام کنند؛ به ویژه در زمینه فروش مواد غذایی و نفت و سوخت که این امر موجب افزایش فشار بر این رژیم و تجدیدنظر در سیاست‌های کشتار جمعی و پاکسازی نژادی و تعرض به کشورهای دیگر خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه کشورهای جهان باید به این نتیجه برسند که یک گروه از افراد عصیان‌گر و زبان نفهم بر فلسطین اشغالی حاکمیت دارند و به همه جا تعرض می‌کنند و به سخنان جامعه بین‌الملل توجهی ندارند، گفت: آقای عراقچی نیز در این زمینه با کشورهای عربی رایزنی‌هایی داشته‌اند تا تحریم‌هایی علیه رژیم اشغالگر آغاز شود که شامل انواع تحریم‌های سیاسی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و اقتصادی خواهد بود.
 
مسکو ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تبعه خود را از سرزمین‌های اشغالی فرابخواند
 
زنگنه با تاکید بر اهمیت نقش روسیه در معادلات منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به روابط تاریخی که روسیه با فلسطین داشته و قائل به حمایت از آزادی فلسطینی‌ها و تشکیل دولت مستقل فلسطینی است، اگر بر این مبانی ایستادگی و تأکید کند، ابزارهای زیادی در اختیار خواهد داشت که می‌تواند مؤثر واقع شود. همچنین، حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار روس در سرزمین‌های اشغالی رقم زیادی است که روسیه می‌تواند آن‌ها را فرابخواند تا در اعمال جنایتکارانه اسرائیل مشارکت نکنند. روسیه می‌تواند در شورای امنیت نقش ایفا کند و کشورهای بریکس را علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی هماهنگ سازد و همچنین ارائه کمک‌های پدافندی مانند اس-۴۰۰ به ایران می‌تواند اقدام موثری باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: تغییر نام جنگ از شمشیر‌های آهنین به جنگ رستاخیز از سوی نتانیاهو نشان‌دهنده نوعی مالیخولیا در شخصیت اوست. جنگ‌ها را از مدل جنگ‌های کلاسیک و چندجانبه به جنگ‌های مبتنی بر ادعاها و تعلیمات و آموزه‌های دینی منحرف رسانده است. این موضوع نشان می‌دهند دست نتانیاهو از توجیهات واقعی و حتی ژئوپولیتیک خالی است و به مباحث مالیخولیایی متوسل می‌شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcaoonym49nuy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما