جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ , 11 Oct 2024
جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 429558
منبع : ايسنا
سپاه پاسداران خبر داد

کشف پیکر شهید سردار نیلفروشان/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

پروژه ایرانی : مسعود پزشکیان پس از پایان سفر دو روزه خود به ترکمنستان به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» در بدو ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: امیدوار هستیم جلساتی که می گذاریم ارتباطات ما با همسایگان را تقویت کند. ارتباط با همسایگان در حال شکل گیری است. اگر بتوانیم روند ارتباطات دسترسی های راهی، برقی، گاز و انرژی را توسعه دهیم مشکلاتی ناشی از تحریم ها را می توانیم به شدت کاهش دهیم. وی در ادامه اظهار کرد: ما با ۱۵ الی ۱۶ کشور همسایه هستیم و اگر استان های مرزی بتوانند ارتباطات خود را با همسایگان تقویت کنند، گامی در جهت توسعه برداشته می شود. این سفر دستاورد خوبی داشت و امیدوارم بتوانیم تا آخر این مسیر را ادامه دهیم. رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: سفری که ما دیروز به ترکمنستان داشتیم از نظر فرهنگی تاثیرات مناسبی داشت چراکه ۸ رئیس جمهور در آن جلسه حضور داشتند و هر کدام ۱۰ دقیقه ای صحبت کردند. در این سفر مجددا با ۴ تن از این عزیزان گفت وگو داشتم. با رهبر ترکمنستان نیز گفت وگویی داشتم. درباره توافقاتی که در حوزه گاز، راه و برق داشتیم صحبت هایی صورت گرفت و در زمینه بازارچه های مرزی نیز تفاهمات شکل گرفت و دستوراتی دادند که اِن شاءالله ظرف یک ماه آینده در کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نهایی می شود. وی در ادامه با بیان اینکه در این سفر با رئیس جمهور روسیه گفت وگو داشتیم، تصریح کرد: گفت وگوی ما نزدیک به یک ساعت طول کشید. در خصوص پیمان ها و قراردادهایی که با خود روسیه داشتیم تعاملات سازنده‌ای داشتیم و بنا شد به کارها سرعت بخشیده شود. در زمینه گاز، راه، قطار، آب شیرین کن ها و کارهای دیگری که در زمینه انرژی و پتروشیمی توافق شده است، بحث شد. وی افزود: در زمینه منطقه نیز صحبت کردیم و تاکید شد که روسیه باید وظیفه بیشتری را در خصوص جنایت هایی که اسرائیل در غزه و لبنان انجام داده و به زن و کودک رحم نمی کند، ایفا کند. پزشکیان گفت: با رئیس جمهور ترکمنستان و ازبکستان جلسه داشتیم و قرار شد هرچه سریع تر کارگروه‌ها با مسئولان در ایران جلسه داشته باشند. امیدوار هستیم این جلسات تبدیل به کارهایی شود که ارتباطات ما را با منطقه افزایش دهد. نیتی که ما دنبال آن هستیم یعنی ارتباط با همسایگان در حال شکل گیری است.
کشف پیکر شهید سردار نیلفروشان/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، در اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:

«با سپاس و شکرگزاری به درگاه پروردگار یکتا و بی‌همتا، به استحضار ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند:
با همت و تلاش‌های شبانه‌روزی گروه جستجوی پیکرهای مطهر شهدای جنایت ۶ مهرماه رژیم سفاک و خون‌آشام صهیونیستی در ضاحیه بیروت، پیکر " سردار رشید و اندیشمند سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان " مستشار عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران که همراه با سید مقاومت " آیت‌الله سیدحسن نصرالله" دبیر کل سرافراز حزب‌الله لبنان به شهادت رسیده بود، کشف شده است.
با عرض تبریک و تسلیت مجدد شهادت این سردار پرافتخار جبهه مقاومت به خانواده معظم و همرزمان رشید دلاور ایشان، زمان انتقال پیکر شهید نیلفروشان به میهن اسلامی و برنامه‌های تشییع و خاکسپاری متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcamonya49num1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما