چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , 16 Oct 2024
پروژه ایرانی : مسیر قیمت دلار در بازار تغییر کرد و وارد فاز کاهشی شد.
ارز و سکه
ارز و سکه
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی،روند بازار ارز در چهارمین روز هفته منفی بود؛ به طوری که دلار یک کانال سقوط کرده و دوباره به کانال ۶۲ هزار تومان برگشت.

آخرین گزارش‌ها از بازار ارز حاکی از آن است که قیمت دلار در روز سه‌شنبه با کاهش ۳۸۵ تومانی به کانال ۶۲ هزار تومان افتاد. به این ترتیب، قیمت دلار در بازار با کاهش ۰.۶ درصدی، ۶۲ هزار و ۷۶۵ تومان شد.

تحلیلگران فنی بازار معتقدند که سیگنال‌های ورودی به بازارهای مالی در خصوص پرهیز اسراییل از حمله نظامی به تاسیسات نفتی ایران، قیمت نفت را سه دلار کاهش داده و همین کاهش، بازار ارز را با خود همراه کرده است.
 
کارشناسان اعتقاد دارند که سقف قیمت دلار، میانه کریدور ششم و کف این اسکناس، منطقه معاملاتی کانال اول از کریدور مذکور است. به اعتقاد آنها، محدوده مذکور، منطقه تعادلی این اسکناس است.

در همین رابطه، کامران ندری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به چین به معنای فروش سالانه ۳۵ میلیارد دلار است. البته اگر تحریم نبودیم حتما این مقدار بیشتر بود ولی هم اکنون نیز این رقم قابل توجهی است و سیاست‌گذاران کشور هم با ریختن این منابع در بازار موفق می‌شوند تا حدی از افزایش  نرخ ارز جلوگیری کنند.

کارشناس اقتصادی پولی و بانکی متذکر می‌شود: البته نباید خوش‌خیالی پیشه کرد و این تصور اشتباه را به وجود آورد که گویا چون نفت می‌فروشیم و درآمد ارزی داریم، می‌توانیم همواره همه شوک‌ها را کنترل و مدیریت کنیم. در گذشته بارها تجربه کردیم که برخی شوک‌ها چنان بزرگ و قوی هستند که امکان مدیریت آن توسط سیاستگذار از بین می‌رود و قیمت‌ها به شکل فزاینده بالا می‌روند.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcdnn0okyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما