جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 429934

امام جمعه قم: طرح خلع سلاح حزب الله توطئه است

پروژه ایرانی : امام جمعه قم گفت: اینکه گفته شود حزب الله باید خلع سلاح شود تا آرامش به لبنان برگردد یک توطئه است و نباید اجازه داد افرادی که وابسته به کشورهای عربی هستند از پشت به حزب الله ضربه بزنند.
امام جمعه قم
امام جمعه قم
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: هفته‌هایی که گذشت بر امت اسلام بسیار سخت بود و رژیم اشغالگر قدس به عنوان غده‌ای سرطانی دست به جنایاتی زده که سابقه نداشته و شخصیتی بزرگ همانند سید مقاومت را از ما گرفت.
 
امام جمعه قم افزود: فرماندهان ارشد حزب الله لبنان یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و جنگ خانمان سوز در ضاحیه لبنان به راه افتاد.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال پیاده کردن طرحی به نام طرح ژنرال است و می‌خواهند منطقه شمالی غزه را به صورت دائم تصرف کنند و شهروندان را به جنوب غزه کوچ دهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در هفته اخیر سه شهر قبال توجه در فلسطین مورد حملات سنگین اسرائیل قرار گرفته و جهان باید این رفتار اسرائیل را نگاه کند و امت اسلام نمی‌تواند در این زمینه بی تفاوت باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز بسیاری از مردم لبنان آواره شهرها و کشورهای دیگر شدند و خانه‌های خود را با بمب‌های سنگر شکن رژیم صهیونیستی از دست دادند.
 
وی ادامه داد: اگر نمی‌توان در عرصه میدان جنگ با اسرائیل ورود کرد، اما باید به مردم لبنان کمک کرد و آنان را پناه داد و کمک‌های مالی خود را به مردم قهرمان لبنان برسانیم که در این زمینه دفتر مقام معظم رهبری پویشی به راه انداخته است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت یحیی سنوار بیان کرد: دشمن اعتراف کرده که او شخصیت بزرگی است و این شهید در میدان مبارزه و در حال رزم به شهادت رسید و تعبیری دارد که مذاکره نخواهیم کرد یا همه شهید می‌شویم یا همه پیروز.
 
وی ابراز کرد: بعد از شهادت سیدحسن نصرالله و پس از خطبه عربی رهبر معظم انقلاب که خطاب به دنیا و مردم لبنان بوده، اعلام شد که ملت ایران همچنان حامی مقاومت هستند و این امر موجب دلگرمی حزب الله شد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر دشمن دست از پا خطا کند وعده‌های صادق دیگری در پیش است افزود: تا بنیان این رژیم از بین نرود ساکت نخواهیم بود.
 
وی با تقدیر از مردم لبنان گفت: اقوام مختلف لبنانی با آغوش باز از آوارگان شیعی حمایت کردند و اینکه گفته شود حزب الله باید خلع سلاح شود تا آرامش به لبنان برگردد یک توطئه است و نباید اجازه داد افرادی که وابسته به کشورهای عربی هستند از پشت به حزب الله ضربه بزنند و حزب الله امروز در برابر تجاوزهای اسرائیل ایستاده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد سران کشورهای عربی در قابل موضوع غزه و فلسطین بیان کرد: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.
 
آیت الله حسینی بوشهری گفت: به مسؤولان کشور می‌گوئیم که نباید بنشینیم هلال احمر ما در لبنان و کارخانه ایرانی در سوریه حمله شود و آرامش ما آرامش قبل از طوفان است.
 
وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به خسارات وارده به اسرائیل در طی یک سال اخیر گفت: طی این مدت ۵۰ میلیارد دلار اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت دیده و ۴۰ میلیارد کسری بودجه و ۲۹ درصد از شهرک نشینان فرار کردند و ۹۳۵ شهرک صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است و اخیراً حزب الله اعلام کرد که این شهرک‌ها، نظامی به شمار می‌روند و باید ساکنین آنجا را رها کنند، چرا که مورد حمله قرار می‌گیرند.
 
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ریاست جمهوری ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب داشتند و در این دیدار مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را مطرح می‌کند و آن را اولویت فوری می‌دانند و از سویی دیگر تاکید دارند که زیرساخت‌ها برای امر تولید در کشور فراهم شود.
 
خطیب جمعه قم ابراز کرد: عده‌ای در گذشته می‌گفتند که نباید به سمت ساخت تسلیحات نظامی برویم که امروز دیدم موشک‌های بالستیک به کشور کمک کرد و تقویت این بخش بنابه دستور رهبر انقلاب اسلامی بوده است.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcip3a55t1ar32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما