جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 429936

واکنش‌ها به خبر ترور یحیی السنوار

پروژه ایرانی : نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تایید کرد.
یحیی السنوار
یحیی السنوار
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، پزشکیان: شهادت خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد کرد
مسعود پزشکیان در پیامی به مناسبت شهادت جناب یحیی سنوار تصریح کرد: جهاد در تقابل با تجاوز و هدیه بخشیدن آزادی و رهایی به صاحبان حقیقی سرزمین‌های اشغالی، حرکت عظیم و هدف والایی است که با ترور و حذف قهرمانان این عرصه متوقف نخواهد شد.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خبر ترور و شهادت مبارز نستوه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جناب یحیی سنوار، گر چه برای همه آزادی‌خواهان عالم به خصوص مردم قهرمان فلسطین دردناک و تأثر برانگیز بود، در عین حال نشانه آشکاری از توقف‌ناپذیری جنایات رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی است.
شهید سنوار در طول حیات ارزشمند خود سال‌ها در اسارت رژیم سفاک صهیونیستی بود و پس از آن هم تا آخرین لحظه عمر پر افتخارش قهرمانانه جنگید و از پای ننشست.
 
جهاد در تقابل با تجاوز و هدیه بخشیدن آزادی و رهایی به صاحبان حقیقی سرزمین‌های اشغالی، حرکت عظیم و هدف والایی است که با ترور و حذف قهرمانان این عرصه متوقف نخواهد شد.
 
همان‌گونه که شهید عزیز، اسماعیل هنیه گفت: «اذا غاب سید، قام سید» دشمن آگاه باشد که با شهادت سرداران، قهرمانان و فرماندهان، خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد شد.
 
اینجانب شهادت این فرمانده دلاور جهادی شهید یحیی سنوار را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مردم مظلوم و مقتدر غزه و همه‌ آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
 
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران

واکنش مشاور سیاسی رهبر انقلاب به شهادت یحیی سنوار

دریابان علی شمخانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
 
«‏صحنه رشادت درس‌آموز ‎شهید سنوار در میانه نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم را بارها با دیده دل دیدم.
 
مقتل عاشوراییان در مقابل دیدگانم‌ هزاران بار مرور می‌شود.‌ در حالی که اشک شوق و حسرت امانم را بریده، در برابر عظمت قهرمان سلحشور آزادی قدس سر تعظیم فرود می‌آورم.
 
یالیتنا کنا معک»

پکن: فلسطینیان اتحاد خود را حفظ کنند

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه، گفت در حال حاضر اولویت فلسطینیان حفظ و تقویت اتحاد در میان جریان‌های فلسطینی است.
 
او در یک نشست خبری گفت: «چین مانند همیشه حامی آشتی داخلی فلسطینیان بوده و باور دارد این گامی مهم برای تحقق راهکار 2 دولتی و حل‌وفصل مسئله فلسطین است که به صلح و ثبات در خاورمیانه منجر خواهد شد.»
 
مائو نینگ با بیان اینکه تمامی جناح‌های فلسطینی باید اتحاد خود را تقویت کنند، از جامعه بین‌المللی خواست در این مسیر حمایت‌هایی را ارائه کند و تاکید کرد پکن برای همکاری با تمامی طرفین در راستای تحقق این هدف آماده است.
 
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اولویت اصلی در حال حاضر اجرای کامل و موثر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حصول آتش‌بس فوری در غزه است.
 
این سخنگو همچنین بر حفاظت موثر از غیرنظامیان، تضمین دسترسی فلسطینیان به کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تقابل‌ها تاکید کرد.
​​​​​​

القسام: راه جهاد ما تا آزادسازی فلسطین و بازپس‌گیری حقوق مشروعمان متوقف نخواهد شد
گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز جمعه پس از تایید شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه بیانیه‌ای را منتشر کرد.
 
القسام در بیانیه خود خطاب به ملت مجاهد فلسطین و امت‌های عربی و اسلامی شهادت رهبر بزرگ شهید یحیی السنوار (ملقب به ابو ابراهیم)، فرمانده جنبش مقاومت اسلامی-حماس را اینگونه اعلام کرد: شهید ابو ابراهیم در شرافتمندانه‌ترین نبردها در دفاع از مسجدالاقصی و ملت ما و حقوق مشروعشان به شهادت رسید، این مایه افتخار است که جنبش ما رهبران خود را پیش از سربازانش می‌دهند و رهبرانش پیشگام کاروان شهدای ملت ما هستند که جان و خون خود را در راه خدا و در راه آزادسازی فلسطین می‌دهند و رهبران آن در میان برادران رزمنده خود به عنوان یک قهرمان در درگیری با متجاوزانی به شهادت می‌رسند که گمان می‌کردند غزه می‌تواند لقمه‌ای آسان برای ارتش بزدلشان باشد.
 
شاخه نظامی حماس در ادامه بیانیه خود آورد: راه رهبر ما ابو ابراهیم در مسیر جهادی شریفی بود، او بخشی از نسل بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی-حماس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی آن بود که بیش از ۲۰ سال اوج جوانی خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر به اسارت گذراند اما در نهایت در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» با سربلندی بیرون آمد و به محض آزادی از زندان راه جهاد را ادامه داد و طعم راحتی را نچشید. او بر فعالیت‌های نظامی جنبش در مناطق سه‌گانه نظارت داشت و نقش مهمی در روند همسوسازی جبهه‌های مقاومت در راه قدس داشت، او سپس ریاست جنبش را در غزه بر عهده گرفت و در دوره رهبری او جهش ویژه‌ای در روند دفاعی، سیاسی و نظامی آن که اوجش طوفان الاقصی بود و نیز در روند روابط ملی و اقدام مقاومتی مشترک ایجاد شد تا اینکه پس از شهادت رهبر بزرگ اسماعیل هینه، او ریاست جنبش را در داخل و خارج بر عهده گرفت.
 
همچنین القسام در بیانیه خود تاکید کرد: گروه‌های مقاومت و در مرکز آنها حماس زمانی که تصمیم گرفتند وارد این نبرد بزرگ و تعیین‌کننده در تاریخ جهاد ملت فلسطین و مسیر امت‌مان شوند، می‌دانستند که آزادی بهای بسیار سنگینی دارد و تمامی ملت‌ها قبل از اینکه از اشغالگران خود آزاد شوند، آن را پرداختند، آنها برای به پیش راندن صفوف نیروهای جان‌فشان ملت خود آماده بودند، بر همین اساس رهبران و سربازان برای مقابله با دشمن و در مخالفت با به رسمیت شناختن آن و یا سکوت در برابر ظلم آن و سلب حقوق مشروع ملت ما جان خود را دادند، راه جهاد ما تا آزادسازی فلسطین و بیرون راندن آخرین صهیونیست از آن و بازپس‌گیری تمام حقوق مشروع ما هرگز متوقف نخواهد شد و بهترین گواهش این است که ملت ما پس از یک سال از نبرد طوفان الاقصی با وجود هزینه‌های سنگینی که متحمل شد و جنایات وحشیانه نسل کشی رژیم صهیونیستی، نه در هم شکسته و نه تسلیم شده است.
 
این گروه مقاومتی فلسطین تاکید کرد: این دشمن جنایتکار اگر گمان می‌کند که با ترور رهبران بزرگ مقاومت همانند السنوار، هنیه، نصرالله، العاروری و دیگران می‌تواند شعله مقاومت را خاموش کند و یا آن را به عقب‌نشینی سوق دهد، دچار توهم شده است، مقاومت تا تحقق اهداف مشروع ملت ما ادامه خواهد یافت و گسترش خواهد یافت، شهادت بالاترین آرزوی رهبران ما است و خون آنها چراغی خواهد بود که راه آزادی را روشن می‌کند و آتشی است که متجاوزان را می‌سوازند، رهبران ما پس از خود صدها هزار رزمنده در میان فرزندان امت به جا گذاشتند و امت ما برای مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی تا پاکسازی فلسطین و مسجد الاقصی از لوث وجود آن و راندنش از سرزمینمان به یاری خدا مصمم است و این جهاد پیروزی یا شهادت است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه گفت: ما شهادت فرماندهی بزرگ و ممتاز از فرماندهان ملت فلسطین را تسلیت می‌گوییم که زندگی‌اش را در راه مبارزه صرف کرد و در راه خداوند جنگید و هرگز احساس تردید و ضعف نکرد و سلاحش را کنار نگذاشت. شهادت وی نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه فلسطین است. او فرمانده بزرگ یحیی السنوار است که نامش با بزرگترین نبردی مرتبط است که ملت فلسطین در طول مبارزه طولانی خود وارد آن شده است. این نبرد نبرد طوفان الاقصی است.
 
طبق گزارش سما، وی افزود: ما امروز با فرمانده و شهید ابو ابراهیم وداع می‌کنیم. شهدا نزد پروردگارشان زنده هستند و در مسیر مبارزه ما به سمت قدس زنده خواهند بود. پرچم‌های ما همواره برافراشته باقی می‌ماند. ملت فلسطین و مقاومت در مسیر مقاومت و وفادار به روح فرمانده بزرگ یحیی السنوار نماد جهاد و مقاومت باقی می‌مانند و به او افتخار خواهند کرد و در راه قدس و تا زمان پیروزی این مبارزه را ادامه خواهند داد.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcaeonyi49nuo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما