پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ , 24 Oct 2024
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 430249
منبع : ايسنا

خطر ریزش بهمن در برخی ارتفاعات کشور

پروژه ایرانی : رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از خطر ریزش بهمن در برخی ارتفاعات کشور خبر داد و بر لزوم خودداری از کوهنوردی تاکید کرد.
خطر ریزش بهمن
خطر ریزش بهمن
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیش بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه (٣ آبان) اظهار کرد: طی این روز تداوم فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع بهمن، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پایین‌دست، ورود موج بارشی از سمت غرب کشور به ارتفاعات غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی کشور، وقوع رگبار و رعد و برق و جاری شدن سیلاب موقتی و بارش برق قله‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود.
 
او درباره وضعیت آب و هوایی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (۴ آبان) گفت: تشدید فعالیت موج بارشی در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع رعد و برق، احتمال ریزش بهمن، خطر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پایین‌دست، تداوم بارش‌ها با شدت کمتر در البرز غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات مرکزی کشور، در قله‌های مرتفع بارش برف و کولاک و احتمال وقوع بهمن قابل پیش بینی است.
 
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: با توجه به حجم برف تازه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز و تداوم بارش‌ها، خطر ریزش بهمن وجود دارد علاوه بر آن کاهش محسوس دما در بخش‌های وسیعی از کشور با مخاطره سرمازدگی همراه خواهد بود. مه آلود بودن مناطق کوهستانی و کاهش دید افقی و عمودی، افزایش سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.
 
او درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران درروزهای پایانی هفته گفت: فعالیت موج بارشی همراه با بارش برف و کولاک، کاهش دید، احتمال رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع بهمن قابل پیش بینی است.
 
ضیاییان در پایان با اعلام هشدار نسبت به نامساعد بودن شرایط جوی بیشتر مناطق کوهستانی کشور در نیمه شمالی کشور اظهارکرد: کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی و … مخاطره آمیز است و توصیه می‌شود از انجام آن‌ها اجتناب شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcjxyexhuqet8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما