جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 414647
نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳

ایران 2 - قطر 3 / ایران از راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیا بازماند

پروژه ایران : تیم‌های ایران و قطر در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفته‌اند و این دیدار با برد 3 بر 2 به سود تیم ملی فوتبال قطر به پایان رسید
دیدار ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
دیدار ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، دو ساعت تا دیدار تاریخی ایران و قطر فاصله داریم و همه چیز مهیای آغاز این مسابقه شده است.

تیم ملی در ورزشگاه الثمامه به مصاف قطر می‌رود تا پس از 6 بار حضور در نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌ها و عدم راهیابی به فینال این طلسم شکسته شود.


بازی از ساعت 18:30 دقیقه به قضاوت احمد علی کویتی آغاز می‌شود و رختکن تیم ملی نیز با به صورت کاملا تمیز آماده میزبانی از بازیکنان تیم ملی در یک بازی فراموش نشدنی شده است.



پوستر ای اف سی برای دیدار تاریخی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملتهای آسای 2023



قلعه‌نویی: برای نیمه‌نهایی آماده‌ایم/ دوست داریم عدالت برقرار شود

 امیر قلعه‌نویی پس از ورود کاروان ایران به ورزشگاه الثمامه درباره دیدار ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ما از هر نظر آماده است و بهترین ریکاوری را کردیم. بچه‌ها در بهترین فرم و شرایط خودشان هستند و بالاترین انگیزه را برای این مسابقه دارند.

او ادامه داد: امیدواریم با فرامین تاکتیکی بتوانیم پیروز بازی باشیم. دوست داریم عدالت برقرار شود و انشاءالله با یک بازی خوب صعود کنیم.







قطری‌ها این استادیوم کوچک را هم پر نکردند!

درحالی که نیم ساعت به آغاز مسابقه ایران و قطر مانده، هنوز اکثر صندلی‌های استادیوم خالی مانده؛ این درحالی است بعد از قطعی‌شدن صعود تیم ملی فوتبال قطر به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا فدراسیون این کشور نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد که دیدار تیم میزبان به جای ورزشگاه الثمامه در ورزشگاه البیت که گنجایش بیشتری دارد انجام شود.



تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر امروز (چهارشنبه) در دور نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند.

ایران 2 - قطر 3

گل: سردار آزمون برای ایران - جاسم ابواسلام و اکرم عفیف برای قطر
کارت زرد: مهدی ترابی از ایران
کارت قرمز: -

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب قطر: مشعل برشم، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالریساق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، احمد فتحی عبدالله، جاسم گبر عبدالسلام و معز علی.

صحنه‌های مهم بازی

نیمه اول

این دیدار با سوت احمد علی، داور اماراتی آغاز شد.

ایران توسط سردار آزمون در دقیقه چهارم به گل رسید. پس از اینکه ضربه مهاجم ایران در محوطه جریمه حریف بلوکه شد، او توپ را با ضربه دیدنی قیچی برگردان از بالای سر لوکاس مندس عبور داد و اولین گل این بازی را به ثمر رساند.

صحنه گل اول ایران توسط سردار آزمون

حمله ایران در دقیقه ۱۲ خطرناک بود و پاس علیرضا جهانبخش در نزدیکی دروازه قطر به مهدی طارمی که قصد گلزنی داشت نرسید تا توپ خطرناک از کنار دروازه به بیرون برود.

گل تساوی قطر/ در دقیقه ۱۷ جاسم ابواسلام گل تساوی را برای قطر به ثمر رساند. روی پاس اکرم عفیف به نزدیکی محوطه جریمه ایران، ضربه ابواسلام به عزت اللهی برخورد کرد و با غافلگیری علیرضا بیرانوند وارد دروازه ایران شد. 


گل دوم قطر/ در دقیقه ۴۳ دومین گل قطر به ثمر رسید. اکرم عفیف پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه ایران به سمت دروازه حرکت کرد و در بیان ۴ بازیکن ایران موفق شد با شوت محکم دروازه بیرانوند را باز کند.

صحنه گل دوم قطر به ایران توسط اکرم عفیف


گل دوم ایران/ دومین گل ایران در دقیقه ۴۸ توسط علیرضا جهانبخش به ثمر رسید. پنالتی حساس ابتدای نیمه دوم را جهانبخش برخلاف شیرجه دروازه‌بان حریف وارد دروازه کرد تا حساب کار را دو بر دو کند.

صحنه گل دوم ایران به قطر توسط علیرضا جهانبخش


گل سوم برای قطر/ در دقیقه ۸۲ قطر به سومین گل رسید. معز علی موفق شد در فضای خالی خط دفاعی ایران ضربه عبدالعزیز حاتم را دریافت کند و با یک ضربه زمینی دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

صحنه گل سوم قطر به ایران توسط معز علی

تکمیل می‌شود...
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcdoo0o5yt0f96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما