جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پروژه ایران : مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در بیانیه های مستقلی از مردم شریف ایران دعوت کردند در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشکوه داشته باشند.
بیانیه علما و روحانیون حوزه علمیه به مناسبت فرارسیدن روز 22 بهمن
بیانیه علما و روحانیون حوزه علمیه به مناسبت فرارسیدن روز 22 بهمن
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، مراجع تقلید و علما و ائمه جمعه با صدور بیانیه از مردم دعوت کردند به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن در راهپیمایی مشارکت کنند. متن بیانیه این بزرگان چنین است:

تاکید آیت الله مکارم بر شرکت حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله مکارم شیرازی در سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) که با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد، ضمن تبریک روز مبعث پیامبر(ص)، بر اهمیت و حضور حماسی در یوم الله ۲۲ بهمن تاکید کردند و گفتند: اهمیت این روز از آن جهت است که انقلاب شکوهمند در ایران اسلامی سبب سربلندی کشور شده است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در زمان رژیم سابق، نیروی نظامی کشور با ۳۰ هزار افسر و سرباز آمریکایی اداره می شد، اما انقلاب موجب شد بیگانگان از کشور خارج شوند و همه امور به دست انقلابیون بیفتد. به همین دلیل لازم است روحانیون و طلاب سعی کنند هم خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یابند و هم مردم را به شرکت در راهپیمایی تشویق کنند. حضور در این روز برای این است بدانیم در گذشته کجا بودیم و الان کجا قرار داریم.

پیام آیت الله نوری همدانی

ایت الله نوری همدانی به مناسبت فرارسید ایام 22 بهمن گفت: امسال لازم است تمام مردم محترم و مسلمان ایران از مرد و زن، باشکوه هرچه بیشتر در راهپیمایی شرکت کنند تا دشمنان بدانند وحدت و اتحاد ما و آن جریانی که امام (ره) به وجود آورده است، همچنان بر عظمت و گرمی و اهمیت خود باقی و استوار است.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال راهپیمایی 22 بهمن باید باشکوه‌تر از هرسال برگزار شود، چراکه دشمنان ما همواره به کار ما نگاه می‌کنند، پس باید شکوه و عظمتی را رقم بزنیم که در سال‌های قبل مثل آن نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال لازم است تمام مردم محترم و مسلمان ایران از مرد و زن، باشکوه هرچه بیشتر در راهپیمایی شرکت کنند تا دشمنان بدانند وحدت و اتحاد ما و آن جریانی که امام به وجود آورده است، همچنان بر عظمت و گرمی و اهمیت خود باقی و استوار است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که امسال سال مخصوصی است، تصریح کرد: دشمنان ما وارد میدان شده‌اند و ما هم باید باقدرت بیشتر و اجتماع و شکوه بیشتر به میدان بیاییم تا آنها بدانند خط و راه امام همچنان و روزبه‌روز با عظمت‌تر از قبل برقرار است.

آیت الله العظمی جوادی آملی: حق امام(ره) و شهدا را ادا کنیم

حضرت آیت الله جوادی آملی با دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، گفتند: در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کنید؛ شما برکات انقلاب هستید، سعی کنید این پرچم را تا ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حفظ کنید و به دست آن حضرت برسانید.

ایشان خطاب به مردم ایران اظهار کردند: دعا می کنیم خداوند شهدا خصوصا شهدای انقلاب اسلامی را با شهدای کربلا محشور گرداند. شما هم که تلاش و کوشش کردید، کسانی که از اول با امام رضوان الله تعالی علیه و انقلاب بودند، مشمول ادعیه خاص ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید، عنایت اهلبیت شامل حال شما بشود.

حضرت آیت الله جوادی آملی یادآور شدند: همه ما موظفیم حق امام، شهدا و بزرگانی که در این راه رحلت کرده اند را ادا کنیم.

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در بیانیه ای با دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، آورده است: ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نقطه عطف راهبردی و تاریخی برای ایران و جهان، گشایشگر آفاقی نو، تغییردهنده معادلات جهانی و نمایشی بی‌نظیر از وحدت ملت بزرگ ایران بود که با معماری بی‌همتای حضرت امام خمینی(قدس سره) و هوشمندی و دلیری و جهاد بزرگ مردم شریف ایران و جوانان عزیز رقم خورد.

دعوت آیت الله سعیدی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن / دشمنان را ناامید کنید

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۲ بهمن سالروز حادثه‌ای عظیم در تاریخ ایران اسلامی است که طی آن کشور و ملت مسلمان ایران از یوغ طاغوت سرسپرده استکبار جهانی نجات یافت و در مسیر پیشرفت، استقلال و ایجاد یک تمدن نوین بر پایه آموزه‌های اصیل و استوار اسلامی قدم گذاشت.

امروز که بعد از ۴۵ سال از آن انقلاب تاریخ‌ساز شاهد اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف هستیم و دشمن را در منطقه به‌زانو درآورده‌ایم؛ تمام ظرفیت تبلیغاتی و اجرایی استکبار جهانی بر آن شده است تا حضور مردم در گرامیداشت حماسه ۲۲ بهمن که سرمنشأ این تحولات عظیم در ایران بوده را کم‌رنگ کند و به مقاصد شوم خود برسد.

امروز حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از هر کار دیگری دشمنان اسلام را به خشم می‌آورد و مایه عزت و آبروی انقلاب اسلامی ایران و گامی بلند به سمت پیشرفت و آبادانی کشور است تا مسئولان با پشتوانه حمایت مردم بتوانند عرصه‌های پیشرفت کشور را گسترش دهند و رفاه و آسایش را در کنار تقویت ایمان و باورهای اصیل اسلامی برای مردم به ارمغان آورند.

اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها از همه مردم متدین و شریف قم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت می‌کنم تا باری دیگر ضمن عمل به تکلیف شرعی و سیاسی خود دشمنان را مأیوس و خشمگین کنند و عملی صالح را در پرونده اعمال خود برجای گذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و امام‌جمعه قم

سید محمد سعیدی

متن پیام استاد مهدی هادوی تهرانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و دوم بهمن پنجره ای است به روزهای ایمان یک ملت به آرمان های الهی و امید به آینده ای روشن؛ پنجره ای که نسیم خوش آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

در گذر این چهل و پنج سال توفان ها و تندرها این شجره طیبه را لرزاند، اما هرگز سر در برابر ذلت فرود نیاورد.

آنچه خطر اصلی بوده و هست، دشمنان دانا و دوستان نادان این سرزمین خرد خدایی اند.

دشمنانی که پیوسته دسیسه می کنند و دوستانی که با غفلت ها و کوته بینی های خود زمینه فراهم می کنند تا گمان شود این دسیسه ها اثری هم دارد.

بی شک تا زمانی که دل های پاک پارسایان در این مرز و بوم می تپد و مردانی که جویای نام و نان نیستند و تلاش ندارند کار دیگران را به نام خود ثبت کنند، در گوشه و کنار به انجام وظیفه خود مشغولند، هرگز توطئه ها به جایی نخواهد رسید و امیدها ناامید نخواهد شد.

خداوند همواره یاور این مردان و مردمان خداجوی باد.

مهدی هادوی تهرانی

این خبر به روزرسانی می شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcexe8efjh8zvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما