جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 415251

ولنتاین در خیابان‌های تهران

پروژه ایران : آمادگی عروسک‌فروشی‌ها تقریبا از یک هفته قبل شروع شده، تغییر دکور، ساختن جعبه‌های مناسبتی و تهیه شکلات برای بسته‌ها بخشی از مراسم آماده شدن است. گلفروشی‌ها حتی پیش از این هفته قبل برای امروز و فردا نوبت داده‌اند.
ولنتاین در خیابان‌های تهران
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، خبری از عروسک قرمز یا اصرار بر گل قرمز هم نیست. انواع سبدهای گل، انواع عروسک و انواع شکلات برای انواع سلیقه‌ها فروخته می‌شود.

آماده کردن یک جهبه هدیه می‌تواند بین چند صد هزارتومان تا چند ده میلیون تومان هزینه داشته باشد. بعضی‌ها خودشان وسایلی که مایل هستند را می‌خرند، آما خیلی‌های دیگر از جعبه‌ها و بسته‌های آماده استفاده می‌کنند. خریدهای فانتزی بیشتر برنامه نوجوانان و جوانان ثروتمند است. آدم‌هایی که اوضاع زندگی‌شان پایدار است، طلا، لباس و وسایلی که می‌شود از آنها استفاده کرد می‌خرند.

ظاهرا مد امسال « اژدها» ست، که با شروع سال نوی چینی که در تقویم سال اژدهاست نسبت دارد. همین طور به مناسبت بیست سالگی کارتون کارخانه هیولا، عروسک و لیوان و جاسویچی سالیوان هم به تعداد قابل ملاحظه‌ای به بازار برگشته است. نباید تصور کرد که سود این بازار تنها به جیب عروسک فروشی و گل فروشی و مانند آنها می‌رود. آن بخش غیررسمی اقتصاد، شامل فروشگاه‌های اینستاگرامی، دستفروش‌ها و تازه جوان‌هایی که می‌خواهند دست خودشان را در حرفه‌ای امتحان کنند هم از این گرمی بازار استفاده می‌کنند. شمع و کولوچه‌های دست‌ساز، دستبافته‌های فانتزی مثل دستکش و شالگردن هم این روزها خوب فروخته می‌شود.

تنوعی است حاصل همدستی نیاز زندگی روزمره به آیین‌های تازه و نیاز بازار به چرخش پول، از موبایل و طلا و عروسک های چند ده میلیونی گرفته تا سبدهای گل و شیرینی که می تواند بیش از ده میلیون تمام شود، در کنار کولوچه‌های خانگی نقاشی شده 50-60 هزار تومانی، و شمع های دست‌ساز 200-300 هزار تومانی، هر کسی به قدر توانش از این بازار بهره‌ای دارد. موضوع مشترک بین خریداران و فروشندگان این است که اقلا برای چند روز، یا چند ساعت می‌توانند حواس خودشان را از «روزمرگی» منحرف کنند. برد-برد!
گزارشگر : فاطمه کریمخان
https://theiranproject.com/vdcfttdjyw6dy0a.igiw.html
# تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما