جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 426573

این کتاب‌ها راه به پیشنهاد مجتبی شکوری بخوانید

پروژه ایرانی : مجتبی شکوری متولد ۱۳۶۶ در تهران و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او به عنوان کارشناس و مسئول آموزش در موسسات مختلف مشغول به کار بود تا زمانی که به عنوان میهمان برنامه کتاب‌باز پا به آنتن تلویزیون باز کرد. شروعی که برایش شهرت و محبوبیتی بسیار آورد.
مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، این کتاب‌ها را به پیشنهاد مجتبی شکوری بخوانید:
 
هفت و نیم درس درباره مغز
 
کتاب صوتی «هفت و نیم درس درباره مغز» اثری از لیزا فلدمن بارت، نویسنده، عصب‌شناس و پژوهشگر برتر آمریکایی است. بارت در هفت مقاله‎‌ی این کتابِ برگزیده‌ی سایت آمازون، به زبانی همه‌فهم و سرگرم‌کننده، مطالبی را درباره‌ی ساختمانِ مغز، تکاملِ آن طی زمان، سازوکار پیچیده‌ی مغز و اهمیتِ شناخت آن ارائه کرده است.
 
بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند
 
با خواندن کتاب «بازداشتگاه صورتی» اثر آدام آلتر، درمی‌یابید آن‌قدرها هم بر زندگی‌تان تسلط ندارید! در واقع نیروهای مرموزی در دنیای ذهنی، اجتماعی و مادی شما حضور دارند که بر علایق، عملکرد و حتی واکنش دیگران نسبت به شما اثرگذارند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، با بیان جدیدترین یافته‌های محققان علم روان‌شناسی در مورد تأثیرات نام‌ها، رنگ‌ها و آب‌و‌هوا بر زندگی‌، غافلگیرتان خواهد کرد.
 
هنر ظریف بی‌خیالی
 
تنها واکنشی که واقعاً لازم است در قبال بسیاری از دغدغه‌هایمان در زندگی نشان دهیم این است: بی‌خیالی. مارک منسون در خلاصه کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» به ما نشان می‌دهد که اهمیت دادن بیش‌ازحد به بسیاری از امور زندگی، تلف کردن وقت و از دست دادن تمرکز و انرژی لازم برای امور واقعاً مهم و جدی است. این کتاب پس از انتشار به بالاترین رده در میان پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز دست یافت.
 
نیهیلیسم
 
حتی اگر کوچک‌ترین آشنایی‌ای با مفهوم نیهیلیسم و مبانی آن نداشته باشید، بعد از مطالعه‌ی تحلیل‌های نولن گرتز در کتاب نیهیلیسم، هیچ‌یک از زوایای گوناگون این مفهوم در تاریخ فلسفه‌ی غرب، همچنین نحوه‌ی بروز آن در مکاتب فکری مختلف بر شما پوشیده نخواهد ماند. نویسنده در این اثر فلسفی که برای مخاطبان عام نیز زودیاب و قابل‌درک است، بازتاب افکار نیهیلیستی را در آراء بزرگترین اندیشمندان تاریخ، از دوران باستان تا عصر جدید، شرح خواهد داد.
 
بدن: راهنمای ساکنان
 
کتاب «بدن: راهنمای ساکنان» اثری شگفت‌انگیز از بیل برایسن، نویسنده‌ی مطرح آمریکایی‌ست. برایسن در این اثر علمی و آموزنده، ساختار بدن انسان را به دقت و با مهم‌ترین اعضای آن، تشریح کرده است. گفتنی‌ست که این کتاب یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.
 
وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!
 
در این اثر با یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نگرش‌ها در فلسفه‌ی ژاپن آشنا می‌شوید. نوبوئو سوزوکی در کتاب «وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!» می‌کوشد ضمن توضیح ایده‌ی «زیبایی و ارزشمندی در عین ناقص بودن» که هسته‌ی مرکزی وابی سابی به شمار می‌رود، به شما بیاموزد که چگونه می‌توانید در ابعاد گوناگون زندگی روزمره‌ی خود آن را به کار بگیرید.
 
چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
 
چرا برخی از ملت‌ها ثروتمند و برخی دیگر فقیر هستند؟ ثروت و فقر، سلامتی و بیماری، رفاه و قحطی چگونه در میان ملت‌ها تقسیم می‌شود؟ کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. جیمز ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو نویسندگان این کتاب هستند. این اثر افتخارات بسیاری را از جمله جایزه‌ی لیونل گلبر از آن خود کرده است.
 
سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش
 
روایتی از تاریک‌ترین لحظات زندگی! کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش یکی از معروف‌ترین آثار هاروکی موراکامی است؛ سرگذشت مردی که توسط بهترین دوستانش طرد شده و بعد از شانزده سال تصمیم می‌گیرد دلیل این اتفاق را کشف کند... . این رمان پرفروش توانسته افتخارات متعددی مانند نامزدی جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین را به دست آورد.
 
ظرافت جوجه تیغی
 
روایتی شنیدنی از هنر، زیبایی و عشق! خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی مروری بر اثر معروف موریل باربری، داستان سرایداری میانسال، پیرمردی ثروتمند و دختری دوازده ساله است که دوستی غریبشان زندگی هر یک را به شیوه‌ای تغییر می‌دهد. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز جوایز متعددی از جمله Prix Georges Brassens را به دست آورده و مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفته است.
 
گزارشگر : سهیلا صدیقی
https://theiranproject.com/vdcefp8exjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما