جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 426652

با این کتاب‌ها ذهنتان را به چالش بکشید؟

پروژه ایرانی : خواندن داستان‌هایی که ذهن را به چالش بکشد،‌ برای خیلی‌ها جذاب است. کتاب‌های این‌چنینی ذهن را به پرسش وا می‌دارند و بسیار سرگرم‌کننده‌اند.
کتاب
کتاب
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، اینجا چند پیشنهاد چالشی برایتان داریم:
 
مرگ ایوان ایلیچ
 
داستانی که در کتاب مرگ ایوان ایلیچ می‌خوانید، شاید به‌ظاهر کوتاه، ساده و سرراست باشد؛ اما شما را با سؤالی تلخ تنها می‌گذارد: به‌راستی زندگی چه معنایی دارد؟ لئو تولستوی در این اثر زندگی مردی به نام ایوان ایلیچ را روایت می‌کند که بر اثر حادثه‌ای ساده، در بستر مرگ افتاده است و آخرین روزهای عمرش را سپری می‌کند. او در زمان احتضار، به دنبال معنای زندگی می‌گردد. این اثر تولستوی در فهرست صد کتاب کلاسیک جهان جای گرفته است.
 
نازنین: یک داستان خیالی
 
کتاب نازنین: یک داستان خیالی، داستان بلندی است از نویسنده‌ی شهیر روس، فئودور داستایوفسکی. در این اثر تکان‌دهنده شاهد سرگذشت دختری هستیم که علی‌رغم ظاهر شاد و پرنشاط خود، بنا به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زده و اکنون، پس از مرگش، همسر او به بازخوانی و بازگویی رخدادهای زندگی وی می‌پردازد. داستان حاضر را می‌توان از شاهکارهای تکرارنشدنی ادبیات روسیه دانست.
 
روزها در کتابفروشی موریساکی
 
کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی درس‌های مهمی از زندگی، عشق، قدرت شفابخش کتاب‌ها، ارتباطات انسانی و... در اختیار مخاطبان می‌گذارد. ساتوشی یاگیساوا فضایی آرامش‌بخش در یک کتابفروشیِ دنج در گوشه‌ی شهر توکیو به وجود می‌آورد و داستان دخترکی را که در میان دنیای کتاب‌ها زندگی می‌کند و تجربیات گوناگونی را از سر می‌گذراند، روایت می‌کند. این رمان یکی از آثار پرفروش سایت آمازون است.
 
کفش‌هایش
 
جوجو مویز در کتاب کفش‌هایش روایتگر دوستی عمیق زنانی‌ست که در عین تفاوت با یکدیگر در حال تجربه‌ی مشترک میانسالی هستند؛ زنانی که به‌رغم محبت و توجهی که به خانواده‌ی خود دارند، چندان از جانب آن‌ها جدی گرفته نمی‌شوند. به‌همین‌سبب مدام در تلا‌ش‌اند تا معنای حقیقی زندگی خود را پیدا کنند. مویز به‌عنوان یک نویسنده‌ی پرفروش بار دیگر در این اثر مخاطبان را با شخصیت‌پردازی‌های منحصربه‌فرد و روایت جذاب خود درگیر می‌کند.
 
دستفروش در دادگاه
 
کتاب دستفروش در دادگاه به‌قلم آناتول فرانس، نویسنده، زندگی‌نامه‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی فرانسوی‌، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه است که با پیام پوچ بودن نظام‌های اجتماعی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند؛ نظام و قانونی که هیچ‌گونه حق و حقوقی برای حاشیه‌نشینان و فرودستان جامعه قائل نیست و روزنه‌ای از امید برایشان باقی نگذاشته. دیگر داستان‌های موجود در این کتاب نیز عملکرد عدالت را زیر سؤال می‌برند.
 
از جناب غول چه خبر؟
 
کتاب از جناب غول چه خبر؟ دربردارنده‌ی ده‌تا از داستان‌های کوتاه تحسین‌شده‌ی لئو تولستوی است که در بیشتر آن‌ها به انسان و مسائل جدل‌برانگیز هستی پرداخته است. تولستوی که اکثر این داستان‌ها را پس از بحران معنوی میان‌سالی‌اش نوشته، موضوعاتی همچون ایمان به خدا، مذهب، تجملات و حرص و آز دنیوی، و ذات طبیعت را پیش می‌کشد و ایده‌ها و فلسفه‌هایش درباره‌ی ماهیت و حقیقت زندگی را شرح می‌دهد.
 
گزارشگر : سهیلا صدیقی
https://theiranproject.com/vdccpeq0i2bqie8.ala2.html
# تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما