جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پروژه ایران : معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: با تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی وبرنامه ریزی برای تجمیع نیاز‌های کشور در حوزه هوش مصنوعی، کشورمان طی پنج سال آینده می تواند جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گیرد.
روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور
روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور
به گزارش پروژه ایران معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور درباره اهداف شورای ملی راهبری هوش مصنوعی در مصاحبه با شبکه خبر درباره اهم وظایف این شورا و اعضای آن گفت :موضوع هوش مصنوعی که این روز‌ها تب و تاب بیشتری هم پیدا کرده؛ یکی از فناوری‌های جدی و اساسی است که تعامل انسان را با طبیعت و تعامل انسان با جهان تغییر می‌دهد و توجه خیلی ویژه‌ای در همه کشور‌ها به آن شکل گرفته است.

روح الله دهقانی افزود: هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری که می‌تواند بسیار سازنده باشد و حتی در صورتی که مخرب باشد، یکی از مسائل جدی است که باید به شکل متمرکز و قوی به آن پرداخته شود. در کشور هم کار‌های خیلی خوبی در این سال‌ها انجام شده در زمینه‌های علمی مخصوصاً در حوزه هوش مصنوعی.

وی افزود:  با دستور آقای رئیس جمهور برای هم افزایی همه دستگاه‌ها و همه کسانی که صاحبان مسأله و منابع و زیرساخت‌ها هستند، این شورای راهبری تشکیل می‌شود که ان شاء الله بتواند در کشور چندین کلان پروژه را پیگیری کند و جلو ببرد. یکی از وظایفی که در حکم آقای رئیس جمهور به آن پرداخته شده؛ تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی است که بتواند در حوزه هوش مصنوعی به صورت متمرکز در توسعه زیرساخت ها، خدمات و سرویس‌ها عملیات کند و بتواند برای کشور زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کند. قطعاً مردم، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع از استفاده کنندگان از این زیرساخت‌ها خواهند بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این مرکز علاوه بر این موضوع، چند مأموریت دیگر را هم دنبال می‌کند، ازجمله ایجاد سرویس دهنده‌ها یا خدمات دهنده‌های یکپارچه پردازش و داده هوش مصنوعی، همین طور بحث تجمیع نیاز‌های کشور و اجرای چندین کلان پروژه در حوزه هوش مصنوعی، با این برنامه ریزی که کشور بتواند طی پنج سال آینده جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد. 
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcjioexiuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما