جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 417621
منبع : تجارت‌نیوز

ریزش قیمت دلار بازدهی بازارها را منفی کرد / سکه کمترین افت بازدهی را داشت

پروژه ایران : بازدهی بازارها در یک هفته مانده به پایان سال، در تمام بخش‌های مورد بررسی منفی بود. این هفته سکه کمترین افت بازدهی و طلا و سپس دلار بیشترین کاهش بازدهی را داشتند.
ریزش قیمت دلار بازدهی بازارها را منفی کرد / سکه کمترین افت بازدهی را داشت
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، در هفته چهارم اسفندماه تمام بازارها با بازدهی منفی بسته شدند. این هفته طلا و دلار  پرچمدار بیشترین افت بازدهی بودند.  سیاست‌گذار توانست با ارزپاشی، روند قیمت‌ در بازارهای مالی را کاهشی کند و سیگنال‌های سیاسی، چندان مورد توجه معامله‌گران قرار نگرفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند اخبار سیاسی در هفته اخیر کمترین تاثیر را در بازارهای مالی داشته است.

Screenshot 2024-03-14 at 3.42.58 PM

این هفته فشار سیاست‌گذار برای ارزپاشی توانست اثر تورم را در بازارهای مالی تا حدودی خنثی و تقاضا را مدیریت کند.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند سیاست تثبیت و کاهش پلکانی قیمت این اسکناس توسط سیاست‌گذار، در حالی انجام شده که نهاد پولی کشور قصد داشت دلار را به هر ترتیبی در سال ۱۴۰۲ در کریدور ۵۰ هزار تومانی ببندد. آنها می‌گویند تثبیت قیمت دلار به عنوان لیدر اصلی سایر بازارها می‌تواند تا پایان ماه رمضان دوام داشته باشد.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته سوم اسفند
بررسی معاملات بورس در هفته سوم اسفند 1402 نشان می‌دهد که سهام کاما توانسته است در این هفته با رشد 18 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 333 تومان معامله شود.

وکار و فن افزار نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 16 و 14 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته وکار به قیمت 244 و فن افزار به 16،050 تومان رسیدند. 

بیشترین بازدهی

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم اسفند
در طرف مقابل نیز ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده در همین سطح بود؛ به طوری‌که ثپردیس با افت 18 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. ولکار نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته سوم اسفند بود و با کاهش 13 درصدی به 588 تومان رسید.

فاما، سبزوا ومعلم دیگر سهم‌های کم‌بازده بورسی بودند که در این هفته 12 درصد افت قیمت داشتند.

کمترین بازدهی

 
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcirya5zt1azq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما