جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برپایه «کنوانسیون نسل‌کشی» اقامه دعوی کرد
آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برپایه «کنوانسیون نسل‌کشی» اقامه دعوی کرد
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، رضا نصری، کارشناس روابط بین المللی در یادداشتی نوشت: این اقدام مهم آفریقای جنوبی می‌تواند موجی در سطح جهان ایجاد کند که لطمات سیاسی، حیثتی، روانی و حقوقی آن هفت دهه تصویرسازی و روایت‌پردازی اسرائیل در باب «مشروعیت» و «مظلومیت‌»اش را به کُل نابود کند. 

اهمیت اقدام آفریقای جنوبی را دست‌کم نگیریم. چنانچه این موج شکل بگیرد، قابلیت و توان اسرائیل در «امنیتی‌سازی ایران» و ایجاد اجماع علیه کشور نیز به طرز قابل ملاحظه‌ای تضعیف خواهد شد.

از این رو، ذکر دو نکته به دولت ایران حائز اهمیت است:
- اول اینکه از اقدام آفریقای جنونی تمام قد حمایت کند و در ایجاد و تشدید و حفظ این موج فعالانه مشارکت کند. هرگز اسرائیل در چنین حدی از آسیب‌پذیری و انزوای سیاسی و گفتمانی قرار نداشته و این بهترین فرصت برای نقش‌آفرینی دستگاه دیپلماسی ایران است. 

- دوم اینکه به اسرائیل فرصت ندهد تا با تله‌گذاری و اقدامات تحریک‌آمیز علیه ایران فضای کنونی را به نفع خود تغییر دهد و تمام توجه افکار عمومی جهان را به سمت موضوع «ایران» منحرف سازد.

اسرائیل پادگانی است که در بستر یک روایت و یک تصویر خاص بنا شده و صرفاً با حفظ و پرورش آن قادر است به حیات خود به شکل کنونی ادامه دهد. در بلندمدت، تخریب این روایت و تصویر برای اسرائیل از ده‌ها عملیات «طوفان الاقصى» زیان‌بارتر است!
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcfvxdjjw6dyma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما